Lidská touha po poznání budoucnosti je obrovská. Nemusíme se při tom nutně dívat do vesmíru na noční oblohu, můžeme se snažit jen předvídat bližší budoucnost, která je spjatá s naší profesí. Chceme být úspěšní a víme, že v dnešním dynamickém světě je potřeba věnovat pozornost nejen tomu „co je“, ale také tomu, „co bude“. Především proto, abychom podnikatelsky nezaspali a konkurence nás nepředběhla.
Tento směr vzdělání a podnikatelského směřování je i mně blízký, a proto jakmile jsem objevil dvoudenní konferenci Forbes Next Big Thing, věděl jsem, že na tuhle akci musím prostě jít.
A nejen to!
Já o ní chci napsat, protože vím, že dokáže pomoci mnohým na volné noze, ať už začínají anebo podnikají několik let. Inspirace a know-how od nejlepších je totiž něco, co k úspěchu potřebujeme, ať už děláme cokoli.
O čem to celé bude?
Konference Next Big Thing se dle oficiálního proma věnuje budoucnosti, technologiím a věcem, které změní náš život a naši práci v blízké i trošku vzdálenější budoucnosti. Tahle akce je pro lidi, kteří chtějí vědět, co se chystá, chtějí být neustále vpředu, mít přehled o současných trendech a vyhledávají inspiraci od byznysových a technologických lídrů z Česka i ze světa.
Zní to moc obecně, co?
A co takhle, kdybych prozradil téma: Jak bude vypadat Česko za 100 let?
Je to už bližší?
Možná jo, ale jak Ti tohle pomůže ve Tvém podnikání?
Hm a co se dozvědět ze zákulisí, proč AVAST nabízí verzi antiviru zdarma a jak může fungovat tenhle byznys model? Nabízíš Ty svým zákazníkům něco zdarma? A co kdybys okoukal, jak to dělají v AVASTu a inspiroval se?
Proč IKEA platí lidi za to, že část pracovní doby vymýšlí nesmyslné plány v kanclu v Dánsku, nejsou to vyhozené peníze? Jak silný máš svůj tým? Deleguješ práci a necháváš prostor pro tvořivost spolupracovníkům?
Pokud sleduješ poslední trendy, dobře víš, že v obecné rovině půjde v blízké budoucnosti především o umělou inteligenci (AI), autonomní auta, vesmírné cestování, prioritu ochrany osobních dat a ohrožení z kyberprostoru. Inovaci prožívá nejvíce digitální svět a přes e-commerce tečou stále větší miliony.
Co je to ale platné pro tvůj online byznys?
Jsem velký nadšenec do technologií budoucnosti a vůbec pohledu, co bude za dva, tři nebo pět let. Zajímá mě, jak se bude dělat byznys, jak se bude prodávat online, kam směřuje marketing budoucnosti anebo jestli tu stále bude Facebook.
Co mi ale často vadí, je to, že nasbírané informace nejsem schopen použít. Jinými slovy, nejsem schopen využít nabyté znalosti pro moje podnikání.
Myslím, že to není jen můj vlastní pocit, ale mnoho dalších lidí to cítí podobně.
Byl jsem překvapen, s čím Forbes nově přichází! Jeho akce The Big Thing 2018 je totiž jiná než konference, které znáš.
Začneme postupně, ve středu 19. září pořádá Forbes den, který nazval Next Company.
Netradiční středa: Zajdi do Next Company
Celou středu 19. srpna budeš mít možnost trávit přímo v kancelářích, halách, skladech či showroomech vybraných společností a nahlédneš tak pod pokličku jejich byznysu a každodenního fungování.
Ještě jednou – budeš moci jít přímo do firmy a ukážou ti tam, jak dělají svůj byznys. Budeš jim koukat pod ruce!
Tohle mi přijde neuvěřitelné ze dvou důvodů!
Jednak je to unikátní a neopakovatelná příležitost ke vstupu do prostorů, do kterých nemáme jinak možnost vůbec nahlédnout! Tak třeba do logistického 3patrového centra Alzy s 80 tisíci produkty a více jak 2kilometrovým dopravním pásem.
Za další budeš moci mluvit s lidmi, ke kterým není snadné se jinak dostat. Každý zkušenější podnikatel Ti potvrdí, že networking a kontakty jsou v byznysu sakra důležité.
Co takhle popovídat s technickým ředitelem a bezpečnostními analytiky v Avastu? A k tomu se ještě můžeš účastnit experimentu, při kterém se nabouráš do chytré domácnosti (smart homes) a zjistíš, jak snadno je dnes takový útok možné provést. Tohle Tě bude bavit!
Pokud děláš marketing, zaujme Tě kancl Socialbakers, kteří jsou top digitálkou na poli reklamy. Čísla jako 44 utracených miliard za online reklamu v roce 2017 někoho posadí na zadek, ale pro Tebe bude důležité, že zjistíš, jak to týpci v Socialbakeru dělají po svém. Inspirace a know-how na jednom talíři servírovaném bez omáčky. Tohle si z žádného článku prostě nepřečteš.
Cítíš, že video je budoucnost? Tak zajdi do Seznamu, kde zjistíš, jak se točí ty nejpopulárnější pořady s miliońovou sledovaností a dost možná potkáš Kovyho, Sabinu Slonkovou, Josefa Klímu nebo Jindru Šídla.
Pokud nevydržíš na židli celý den, tahle akční středa je pro Tebe jako dělaná! A těšit se můžeš na další workshopy od společností jako je GoodAI (neuronové sítě a umělá inteligence), Cisco, Jaguar a další.
Jasně, nebudeš mít volný průchod celou společností, každému nebudeš koukat pod ruce a nebudeš mít neomezený čas. Ale i ten kousek, co Ti tyhle společnosti nabídnou, je něco extra!
Digitální nomádi a podnikatelé, kteří rádi delegují práci, ocení workshop od STVR. Ten prozradí ověřené pracovní triky, jak makat v týmu napříč časovými pásmy s největší efektivitou. Prahu a San Francisco dělí přes 9 tisíc kilometrů a současně 9 časových pásem. Když tým STVR stráví na letové dráze přes 2000 hodin, je pro mě STVR 100% kvalifikovaná na sdílení vlastního know-how a jsem přesvědčen, že si něco užitečného odnesu.
A co Ty? Chceš taky pracovat na dálku?
Akce Forbes Next Big Thing 2018 je ušitá na míru!
Tohle není všechno! Vesmír je na dosah!
Když se řekne konference, vím, že spoustě naběhne husí kůže z dlouhých a nudných přednášek. Někdy dokonce i panelové diskuze dokážou být nezajímavé, už jsem jich pár zažil. Člověk nemusí dlouze přemýšlet, aby přišel na to, proč jsou nudné.
Buď je nudné téma anebo prezentující nezaujme publikum.
Stručná, ale pravdivá odpověď.
Fobres se postaral o to, aby tahle konference předčila veškeré očekávání. Minulý rok byl první ročník a sám se podívej, jak to běželo.
Ve čtvrtek 20. září si můžeš být jistý, že jednotlivé prezentace jsou na maximálně 20minutové bloky. To je velmi rozumné.
Vlastně existují výjimky, ale hned Ti řeknu proč!
Jedním z delších časových bloků bude mít řečník Stephen Attenborough. Jeho jméno Ti možná teď nic neřekne, ale když zmíním, že jde o jednoho z kmenových zaměstnanců společnosti Virgin Galactic, už vědět budeš! Stephen Attenborough je od roku 2004 obchodním ředitelem ve Virgin Galactic, kterou založil Richard Branson. Společnost se věnuje komercializaci vesmírných letů. Jinými slovy jejich společnost bude nabízet lety do vesmíru pro kohokoli (ehm, kdo zaplatí). Tady Ti spadne brada, to Ti slibuju!
Pokud jsi na čísla, tak si můžeš poznačit, že přes 600 zájemců z 50 zemí již složilo depozit v souhrnné výši 80 milionů dolarů. Jestli lidi dneska něco chtějí, tak do vesmíru!
Zatímco Space X má na Youtube téměř 2 miliony sledovatelů, Virgin Galactic pouhých 39 tisíc. Na Facebooku má sice Virgin Galactic 185 tisíc fanoušků, zatímco SpaceX přes několik stránek součtem pouze vyšší desítky tisíc. Google nám však zobrazí na dotaz SpaceX neuvěřitelných 38 milionů nalezených výsledků, pro Virgin Galactic to je pouhých 11 milionů, tedy o více jak dvě třetiny méně.
Proč?
Elon Musk přitahuje příliš mediální pozornost a jeho byznys na tom do jisté míry stojí. Virgin Galactic je naopak mainstreamem přehlížený.
Elona Muska a SpaceX asi znáš, Richarda Bransona pravděpodobně také, ale jak moc víš o bransonovém vesmírném projektu?
A pokud někdo mluví o inovaci, boření statutu quo a kreativitě v miliardových projektech, tak se podívej na Virgin Orbit.
Ale dost argumentů, chtěl jsem jen říci, že jsem neuvěřitelně rád, že Forbes domluvil Stephena Attenborougha, který bude mít na konferenci vlastní přednáškový blok.
Tahle přednáška Ti pravděpodobně nedá tipy a rady, jak posunout Tvůj aktuální byznys od pondělí do pátku. Dá Ti ale inspiraci, dlouhodobou vizi, neuvěřitelný zážitek a doslova vesmírnou energii.
A vím, že hledáš ty podnikatelské rady a know-how, které můžeš uplatit ideálně hned teď.
Proto Forbes připravil celou řadu speakerů, kteří si sáhli na českou byznysovou špičku. Těšit se můžeš na Tomáše Čupra (Rohlik) anebo Ivo Řeháka (Jaguar). Zvědavý jsem také na Andreu Gontkovičovou, která bude mluvit o důležitosti inovace a vzhledem k jejím pracovním zkušenostem ve Phillip Morris, to vypadá na zajímavý blok. Od Honzy Pichla si vyslechneme o jeho chatbotu Alquist, který je navázaný na Amazon Echo.
Honza spolu s pěti studenty ČVUT zhodnotili svoje studium a tvrdou práci a zúčastnili se finále soutěže Amazonu v Las Vegas. A pak že to české školství je o ničem! Jasně, taky mám výhrady k českému způsobu vzdělávání, ale jde především o náš vlastní přístup!
Tohle je hozená rukavice, tahle Forbes akce The Next Big Thing nabízí něco skutečně unikátního.
Tak, jak to tvrdí Nike, výjimečnost se neschovává na jednom místě! Proto si ve středu budeš moci vybrat a zajít do těch firem, které Ti sednou. A ve čtvrtek se uvidíme na konferenci v Cubex centru!
Já tam budu a určitě mi napiš, ať se srazíme a popovídáme!
Spoustu jsem toho neprozradil, tenhle článek je taková ochutnávka pro Early Birds zájemce! Ještě pár vstupenek se sníženou cenou koupíš (viz níže). Pak už bude plná cena a současně uvidíš i plný detailní program.
Forbes Next Big Thing 2018
Kdy: 19. – 20. září 2018 (9:00 – 17:30)
Kde: Cubex Centrum Praha, Na Strži 2097/63, Praha
Cena vstupenky: 2990 Kč
Vstupenky si můžeš zakoupit zde.
Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.