Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
JAK VYDĚLÁVAT ONLINE

Jak vytvořit e-shop zdarma či za pár kaček? Návod pro začátečníky

by Martin Rosulek / Středa, 17 února 2021 / Published in Práce na dálku
jak vytvořit eshop zdarma
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Chcete začít prodávat na internetu? Přemýšlíte o tom, jak vytvořit vlastní internetový obchod? A jak mít úspěšný e-shop? V tomto průvodci pro začátečníky najdete návod, jak vytvořit e-shop, kolik to stojí, zda se vyplatí e-shop zdarma anebo jaká cena je ta správná. Dozvíte se výhody a nevýhody při pronájmu e-shopu, krabicového řešení a jaké existují alternativy. Najdete tu také informace k podmínkám pro založení a provozování internetového obchodu anebo kde stáhnout zdarma obchodní podmínky pro e-shop. Zastavíme se také u marketingu, podnikatelského plánu, SWOT analýze a jak úspěšně podnikat online.

Podnikání na internetu umožňuje začít s opravdu minimálními finančními náklady a to je obrovská výhoda. Mnozí dokonce uvažují o tom, jak založit e-shop zdarma. Samozřejmě je to možné a ukážu vám jak. Současně ale zjistíte nevýhody tohoto řešení a nabídnu alternativy, které by vám mohly pomoci v nízkonákladovém, ale úspěšném e-shop podnikání. Po přečtení tohoto průvodce zjistíte, že každé podnikání vyžaduje určitou investici a většinou je to kombinace peněz, času a úsilí.

Obsah

  1. E-shop zdarma
    1. Jak vytvořit e-shop na WooCommerce
    2. Jak vytvořit e-shop na Prestashopu
    3. Cena zdarma
  2. Pronájem e-shopu a krabicové řešení
    1. Výhody a nevýhody
    2. Cena
    3. Začněte s e-shopem rychle
    4. Shoptet
    5. Shopify
  3. E-shop na míru
    1. Výhody a nevýhody
    2. Cena
  4. Technické řešení e-shopu
    1. Účetní systém
    2. Platba kartou
    3. Export XML feedu
    4. Pokročilá správa objednávek
    5. Mobilní verze e-shopu
  5. Podmínky pro založení e-shopu
    1. Živnostenský list
    2. Obchodní podmínky
    3. Plátce DPH
  6. Marketing pro e-shop
  7. Alternativy e-shopu
    1. Prodej přes sociální sítě a e-mail
    2. Formulář GoogleForm
    3. Webové stránky s kontaktním formulářem
    4. Inzertní portály
    5. Dropshipping
    6. Affiliate
  8. Jak vydělávat na internetu

V následujících řádcích bych vám chtěl předat ucelený a komplexní návod na to, jak vytvořit e-shop a provozovat úspěšné online podnikání. Možností, variant a způsobů je celá řada a každému zřejmě bude vyhovovat trochu něco jiného. Inspirujte se a doufám, že vám tento návod pomůže v rozhodnutí a dalších krocích e-shopového podnikání.

Affiliate disclaimer: Článek může obsahovat affiliate odkazy. Jedná se o formu spolupráce, kdy za doporučení a váš případný nákup mohu získat finanční odměnu. Blog provozuji transparentně a namísto otravných bannerů a reklam využívám tuto formu spolupráce. Píši a doporučuji jen to, co jsem vyzkoušel anebo dle mého průzkumu a svědomí mohu s klidným srdcem doporučit dále. Mým cílem nadále zůstává poskytnout vám přidanou hodnotu a užitečné informace.

E-shop zdarma

Chcete založit e-shop zdarma? Ani to není úplně nereálné. Pro vytvoření e-shopu můžete využít bezplatné systémy, které umožní, že začnete s minimální finanční zátěží, na druhou stranu má mnoho skrytých problémů. Bezplatné systémy vám i zákazníkům dají ten nejméně vlídný uživatelský zážitek.

Nastavování e-shopu z vaší strany nebude jednoduché a často budete zkoušet, jestli funguje to anebo to. Než projdete celý procesem nastavení a doladění e-shopu, uběhne několik dní, možná týdnů a na této cestě uděláte mnoho kompromisů, které sami vlastně nechcete.

E-shop zdarma nikdy nebude vypadat tak, jak byste přesně chtěli. Bude mít problémy a spoustu much. Dost často ani nezjistíte, jak něco vytvořit, dodělat anebo nastavit. Budete muset číst návody, dívat se na YouTube tutorialy anebo si dokonce někoho najmout, aby vám to za peníze doprogramovat anebo donastavil.

Přikládám obrázek, který znázorňuje využívané technologogie v oblasti e-commerce. Je zřejmé, že nejvyužívanější je WordPressový systém od WooCommerce.

Nejvyužívanější a nejoblíbenější bezplatné systémy pro e-shopy jsou v České republice:

  • WordPress s pluginem WooCommerce
  • Prestashop

Jak vytvořit e-shop na WooCommerce

woocommerce eshop zdarma

E-shop můžete vytvořit i na oblíbeném systému WordPress s pomocí pluginu WooCommerce. WordPress i WooComerce jsou zdarma, takže se jedná skutečně o nízkonákladové řešení.

Podívejte se také na premium šablony, díky kterým za pár desítek dolarů vytvoříte mnohem lépe vypadající e-shop. Můžete si také přikoupit premium pluginy, které napárujete s WooCommerce řešením a doplníte funkčnost svého internetového obchodu.

Výhody

  • WordPress i WooCommerce je zdarma
  • Instalace na většině českých hostingů na jeden klik
  • WooCommerce je nejrozšířenější e-commerce řešení na světě
  • Stovky až tisíce grafických šablon zdarma
  • Můžete si vybrat z obrovského množství profesionálních grafických šablon
  • WooCommerce můžete doplnit o zdarma či placené moduly
  • WooCommerce je v základu přeložený do češtiny
  • Dobré SEO (ale nutno strávit čas s nastavením a vytvořením)

Nevýhody

  • Možná si budete muset dopřeložit některé části WooCommerce
  • Při zakoupení premium šablony či pluginu si je budete muset přeložit do češtiny
  • Robusní řešení se spoustou nastavování
  • Není vhodné pro začátečníky a netechnické typy

Jak vytvořit e-shop na Prestashopu

prestashop eshop

Prestashop je bezplatný e-shopový systém, který nainstalujete na hosting a následně můžete nastavovat svůj nový internetový obchod. Lze poměrně snadno doinstalovat řadu doplňků, které umožní rozšířené funkce e-shopu. Můžete také nainstalovat grafické šablony, které změní vizuál vašeho e-shopu. Existují i premium šablony a doplňky, které stojí několik desítek dolarů a pomohou vám více zprofesinalizovat grafiku či funkčnost internetového obchodu.

prestashop šablony

Výhody

  • Prestashop je zdarma
  • Instalace na řadě českých hostingů na jeden klik
  • Na Prestashopu funguje více jak 300 tisíc e-shopů
  • Desítky až stovky grafických šablon zdarma
  • Můžete si vybrat z více jak 2500 grafických premium šablon
  • V nabídce je více jak 5000 přídavných modulů

Nevýhody

  • Prestashop je v angličtině
  • Budete si muset jak šablonu tak přídavné moduly překládat do češtiny
  • Robusní řešení se spoustou nastavování
  • Není vhodné pro začátečníky a netechnické typy

Cena zdarma

Cena zdarma reflektuje samotná e-shopová řešení postavená na Prestashop anebo WordPress WooCommerce. Samozřejmě musíte počítat s tím, že budete potřebovat doménu a hosting. Ve většině případů (pokud nemáte extrémně náročnou premium šablonu, pluginy, nemáte tisíce produktů a návštěvnost přes 5000 denně) vám bude stačit tento hosting. Jedná se o jedno z nejlevnějších a přitom dostatečně kvalitních řešení pro začátky e-shop podnikání.

Pronájem e-shopu a krabicové řešení

Pronájem e-shopu je nejčastější řešení, které optimálně kombinuje nízkonákladové finanční řešení, profesionálnost e-shopu s pokročilými funkcemi pro zákazníka a jednoduchost správy e-shopu pro provozovatele. Krabicové řešení e-shopu lze skutečně doporučit většině podnikatelů, kteří chtějí začít s e-shopem.

Existují desítky společností, které nabízí pronájem e-shopu, avšak tyto jsou ověřené trhem i českými podnikateli jako nejlepší:

  • E-shop-rychle.cz
  • Shoptet.cz
  • Shopify.com

Jak vytvořit e-shop na krabicovém systému? Jednoduše se zaregistrujete, zaplatíte první měsíc a v administraci si nastavíte základní funkce pro svůj nový internetový obchod. Vložíte produkty, které chcete prodávat, nahrajete obrázky, napíšete popisky a určíte, zda máte zboží skladem. O funkcionalitu e-shopu se stará krabicové řešení a získáváte ji v rámci pronájmu. Na vás je tedy pouze e-shop naplnit a začít prodávat.

Výhody a nevýhody

Mezi výhody krabicového e-shopu patří:

  • Nízkonákladové finanční řešení
  • Rychlé spuštění e-shopu (obvykle zvládnete základ během pár hodin)
  • Standardní funkce e-shopu aktivovány (platby kartou, atp.)
  • Možnost zaplacení lepšího designu
  • Za málo peněz hodně muziky
  • Možnost rychlé výpovědi a ukončení provozu bez vícenákladů

Nevýhody pronájmu e-shopu jsou:

  • Omezené možnosti v designu e-shopu
  • Administrace e-shopu nelze většinou změnit
  • Pokud systém nemá funkci/doplněk, tak si nemůžete sami doprogramovat
  • E-shop nevlastníte, přesun pod jinou platformu obtížnější (ne na jeden klik)

Cena

Za pronájem e-shopu platíte přibližně od cca 300 korun měsíčně. Dle společností a funkcionalit, které budete chtít na e-shopu mít, si případně připlatíte. Cena se může vyšplhat až na 3500 korun měsíčně, ale většině českým e-shopařům stačí řešení do 500 korun měsíčně. To je velmi příjemná částka pro začátek podnikání a získáte velmi kvalitní e-shopovou platformu se spoustou funkcí. Na vás už bude jen internetový obchod naplnit produkty a lehce nastavit.

Začněte s e-shopem rychle

eshop rychle cena

Platforma E-shop-rychle.cz nabízí jednu z nejnižších cen na českém trhu s tím, kolik funkcí a bonusů vám zároveň přinese. Jedná se o kvalitního poskytovatele pronájmu e-shopů, který nabízí již v základní verzi tarifu Startup mnoho funkcí.

  • Neomezený počet produktů
  • Vlastní doména a vlastní e-mailové schránky
  • Předpřipravené grafické šablony
  • Podpora EET
  • V souladu s GDPR
  • Moderní platební metody a propojení s dopravci
  • Podpora SEO
  • Napojení na zbožové srovnávače

Pokud bych měl osobně vybrat jeden systém pro začínající podnikatele, kde vytvořit e-shop, pak bych volil právě E-shop-rychle.cz. Jedná se podle mého názoru o nejlepší poměr cena/výkon/kvalita.

VYZKOUŠET eshop-rychle.cz

 

Shoptet

shoptet ceník

Shoptet je významným hráčem na českém trhu v oblasti poskytování krabicového řešení pronájmu e-shopů. Jeho platforma je velmi kvalitní, bezpečná a intuitivní i pro začátečníky a netechnické typy. Nutno však dodat, že cena patří k těm vyšším. Jedná se spíše o premium variantu pronájmu internetového obchodu.

Shoptet má obrovský cenový skok pokud budete mít na e-shopu více jak 100 produktů.

Shopify

shopify eshop

Shopify e-shopové řešení je vhodné spíše pro pokročilejší e-shopaře, ideálně ty, kteří chtějí zacílit zákazníky mimo Českou republiku a Slovensko. Pokud budete spouštět internetový obchod pro zákazníky z USA, Evropy, případně jiných kontinentů, pak je Shopify velmi dobrá platforma, která nabídne dobrou funkcionalitu aniž byste museli investovat příliš mnoho peněz.

E-shop na míru

eshop na míru zakázku

E-shop na zakázku je nejdražší variantou, která na druhou stranu umožní to, že vše bude vytvořené dle vašich požadavků a představ. Bude od vás vyžadovat, abyste si našli schopného programátora a grafika, kteří internetový obchod naprogramují a graficky vytvoří vizuál.

E-shop na míru je vhodné řešení pro podnikatele, kteří mají ověřený trh a vědí, že s produkty a marketingem uspějí. Pokud začínáte a nevíte jistě, zda a jak hodně se vaše výrobky budou prodávat, raději neinvestujte do individuálního e-shopového řešení a využijte spíše pronájem e-shopového krabicového řešení.

Pokud se rozhodnete pro naprogramování e-shopu na míru, počítejte, že se bude jednat o minimálně jeden měsíc programovacích a grafických prací, spíše ale to budou dva, tři nebo čtyři měsíce. Řada schopných programátorů má nasmlouvané zakázky dopředu, je tedy pravděpodobné, že budete muset čekat např. jeden až tři měsíce než se jim ruce uvolní pro vaši zakázku.

Výhody a nevýhody

Mezi výhody e-shopu na zakázku patří:

  • E-shop funkčně a graficky dle vašich představ, vytvořený na míru
  • E-shop patří vám, je vaším majetkem
  • Téměž žádné měsíční (více)náklady (nepočítáme správu, hosting, atp.)

Nevýhody e-shopu na míru jsou:

  • Finančně nákladné
  • Časově nákladné
  • Důležitý správný výběr programátora, grafika,…
  • Následné úpravy nutno řešit přes programátory

Cena

Cena za e-shop na míru nelze jednoduše zobecnit, protože těch požadavků, které můžete mít, je celá řada. Můžete však velmi zjednodušeně počítat s tím, že pod 50 tisíc se určitě nedostanete. Velmi pravděpodobně budete v nacenění začínat na částce 100 tisíc korun. E-shop na míru znamená několikaměsíční práci vás a řady dalších spolupracovníků (programátor, grafik, UX designér, kodér, copywriter,…). Mnoho internetových obchodů, které se programují na míru jsou zakázkově v cenových relacích šestimístných číslech, jedná se skutečně o stovky tisíc korun.

Úspěšné české e-shopy stojí více jak milion korun. A to ještě nejsme v kategorii e-shopů jako je Alza.

E-shop na míru je velmi drahá záležitost, ale také záležitost, která bude vyžadovat velké množství času z vaší strany. Budete muset schvalovat, připomínkovat, dohlížet a urgovat. Tím, že si najdete schopného programátora, tak si určitě výrazně pomůžete, ale to neznamená, že 100% delegujete činnosti e-shopu. Organizace, plánování a finalizace připomínkování bude vždy na vás (případně na spolupracujícím kolegovi, či asistence).

Technické řešení e-shopu

Ať již se rozhodnete pro e-shop zdarma, krabicové řešení anebo naprogramování internetového obchodu na míru, pojďme si shrnout, jaké technické řešení, požadavky a elementy budete při provozu potřebovat.

Účetní systém

E-shop by měl být napojený na účetní systém. S každou objednávkou by mělo dojít k vytvoření faktury a zaevidování. Ideálně spárované s platebním systémem.

Platba kartou

Platby kartou jsou dnes téměř nutností a dle dostupných case studies výrazně zvyšují počet prodejů. Samozřejmě můžete provozovat e-shop, který zákazníkům umožní pouze platbu převodem na účet anebo dobírku. Avšak pro úspěšné podnikání budete potřebovat platby kartou.

Využít můžete platební systém ComGate anebo GoPay.

Export XML feedu

XML feed je specifický datový soubor, který obsahuje informace o vašich produktech v e-shopu. Jedná se o standardizované řešení, které zahrnuje aktuální údaje o ceně, popisu produktu, připojených obrázcích, skladové dostupnosti, atp. Můžete jej poskytnout zbožovým srovnávačům, aby zaevidovaly vaše produkty do jejich katalogu. Obvykle jej máte na adrese www.adresavasehoeshopu.cz/feed anebo přesnou adresu najdete v administraci e-shopu.

Pokročilá správa objednávek

Přehledná správa objednávek je funkce, která není nutná, avšak vřele se doporučuje. Určitě se bude hodit sledovat stav objednávek, zautomatizovat e-maily o stavu odesílané zákazníkovi, označování uhrazené objednávky, zasílání SMS zákzníkům pro případné oznámení či urgence, možnost vkládání slevových kódů, atp.

Mobilní verze e-shopu

Nezapomeňte tvořit vlastní e-shop s tím, že minimálně 50% zákazníků bude přistupovat skrze mobilní telefon. Ověřte, že se e-shop zobrazuje správně na smartphonech na prohlížečích jako je Chrome a Safari.

Projděte celý nákupní proces až ke košíku a platbě přímo na mobilním telefonu. Umožněte zákazníků objednat si zboží přímo z mobilního telefonu.

Podmínky pro založení e-shopu

Jaké musíte splňovat podmínky pro založení e-shopu a provozu internetového obchodu v České republice? Podívejte se na právní a administrativní požadavky pro provozovatele e-shopů a zájemce, kteří nevědí jak začít s online podnikáním.

Živnostenský list

Pokud budete prodávat zboží nebo služby na internetu, jedná se o činnost definovanou jako podnikání. Budete potřebovat přinejmenším životnostenský list. Pro řadu zboží a služeb (maloobchod, velkoobchod) vám bude stačit živnost volná.

S podnikáním se pojí i další povinnosti jako je odevzdávání daňového přiznání a přehledů na zdravotní a sociální pojišťovnu.

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky pro e-shop jsou nezbytným dokumentem, který musíte mít zveřejněný na webu svého internetového obchodu. Na internetu existují i volně stažitelné vzory obchodních podmínek, poskytuje je např. společnost APEK.

Nezapomeňte, že byste měli mít zveřejněný také dokumenty:

  • Reklamační řád
  • Ochrana osobních údajů, cookies, GDPR

Plátce DPH

Pro provozování e-shopu nemusíte být plátce DPH. Pokud budete zakládat e-shop jako maloobchod, tedy vaši zákazníci budou nepodnikatelé, pak je pro vás v začátku často lepší být neplátce DPH s živností volnou a uplatňovat budete paušální náklady ve výši 60%.

V případě, že chcete uplatňovat reálné náklady (tedy pokud převyšují 60% vašich příjmů), pak lze uvažovat o tom, abyste se staly plátci DPH. Stále však může vycházet finančně lépe, abyste nebyli plátci DPH. Zejména v případech, kdy vaši zákazníci nejsou podnikatelé.

Pokud se stanete plátci DPH, pak cenu budete muset navýšit o 21%, resp. budete odvádět jako daň ve výši 21% finančnímu úřadu (buď navýšíte cenu pro zákazníka anebo si uříznete kousek marže).

Plátcem DPH se stáváte automaticky při obratu nad 1 milion korun ročně. Můžete požádat také o dobrovolné plátcovství DPH, což v minulosti řada podnikatelů využívala a finanční úřad jim vyhověl. Přístup finančního úřadu se trochu zpřísnil a nyní nelze předvídat s určitostí rozhodnutí finančního úřadu, záleží vždy na individuálním posouzení vaší podnikatelské činnosti.

Marketing pro e-shop

Jak mít úspěšný e-shop? Prodej je jedna z nejdůležitějších částí a tomu předchází marketing. Pojďme si shrnout, jak zapracovat na marketingové strategii a zvýšit prodeje.

  • Napojení na zbožové srovnávače (Zbozi.cz, Heureka.cz)
  • SEO optimalizace
  • Integrace tlačítek sociálních sítí
  • Filtrování produktů
  • Uživatelsky příjemný košík
  • Platební možnosti
  • Doprava
  • Slevové kódy
  • E-mail marketing
  • Podpora EET
  • Aktivita na sociálních sítích
  • Vlastní blog
  • Analytické nástroje (Google Analytics, Hotjar,…)

eshop marketing

Úspěch provozu e-shopu záleží na vašem podnikatelském plánu a jeho exekuci. Mnozí online podnikatelé využívají tradiční SWOT analýzu. SWOT je zkratka z angličtiny, kde:

  • S = Strengths (Silné stránky)
  • W = Weaknesses (Slabé stránky)
  • O = Opportunities (Příležitosti)
  • T = Threats (Hrozby)

Předtím než budete investovat finance na vytvoření internetového obchodu, měli byste mít ujasněno, co budete prodávat, komu budete prodávat, za jakou cenu, jaká je vaše přidaná hodnota a proč by měli zákazníci nakoupit u vás a ne u konkurence.

Poslechněte si podcast Efekt fialové krávy, což je metoda od Setha Godina, která vychází z toho, že marketing nemá být nudný a má překvapovat.

Nezapomeňte, že konkurovat cenou není dlouhodobě dobrá strategická výhoda.

Provozování e-shopu je dlouhodobá cesta, není to pasivní příjem a pokud budete chtít být úspěšní, pravděpodobně vám nebude stačit pár hodin týdně. Raději začněte s pár hodinami denně a vydržte u pravidelnosti. Uvidíte, že po několika měsících získáte mnohem příjemnější pocity z online podnikání (jak zpětnou vazbu od zákazníků, tak ve formě peněz z objednávek).

Několik podnikatelských a marketingových tipů, které vám mohou pomoci.

  • Jak efektivněji pracovat díky Paretově pravidlu 80 na 20
  • 20 rad a doporučení pro začínající podnikatele
  • Mých 19 neúspěšných projektů a co jsem se naučil

Alternativy e-shopu

Víte o tom, že když chcete prodávat na internetu, tak možná nebudete potřebovat e-shop? Pojďme se vrátit na úplný začátek přemýšlení, proč vlastně potřebujete e-shop. Existuje totiž celá řada alternativ, které plní funkci e-shopu a přece jenom nejsou standardním internetových obchodem.

Prodej přes sociální sítě a e-mail

Zřejmě nejjednodušší řešení, pokud máte založený profil na některé sociální síti, kde jsou vaši potenciální zákazníci. Do popisku profilu si můžete vyplnit, aby vás zájemci kontaktovali buď přímo do zpráv (PM, Private Message) anebo na konkrétní e-mail.

V rámci své aktivity na sociální síti pak můžete sledující povzbuzovat k tomu, aby si v případě zájmu napsali o prezentované zboží. Ze sociálních sítí je aktuálně nejvhodnější Facebook, Instagram, případně Pinterest a Twitter.

Tímto způsobem lze prodávat šperky, oblečení, hračky, ale i elektroniku a dražší výrobky. Lze takto snadno prodávat i vlastní originální výrobky anebo i např. vlastní knihu. Také můžete prodávat služby jako jsou odborné konzultace či školení a webináře.

Toto řešení je doporučované na samotném začátku podnikání, ideálně ještě před založením e-shopu. Můžete si dobře ověřit, zda je o vaše výrobky zájem.

Z právního hlediska se uzavírá smlouva (kupní smlouva) oboustranným souhlasem. V praxi to chodí tak, že si vyměníte několik zpráv či e-mailů, tím se potvrdí objednávka, zákazníkovi můžete vyfakturovat a po platbě odesíláte zboží, či jej zašlete na dobírku.

Jedná se z vaší strany o zvýšenou administraci bez automatizace, a proto je tento způsob vhodný pro prodej několika kusů zboží týdně.

Formulář GoogleForm

Jednoduchý formulář GoogleForm můžete jednoduše připravit jako prodejní formulář pro objednávku zboží či služeb. GoogleForm je zcela zdarma. Využijete trochu automatizace a můžete od svých zákazníků získat najednou všechny potřebné informace (jméno, příjmení, e-mail, adresu, název objednávaného zboží, atp.).

Zájemcům o vaše zboží či služby pak jen zašlete odkaz na vytvořený formulář. Po jeho vyplnění vše uvidíte přehledně a budete mít i organizovanou historii nákupů. Je to určitá forma automatizace, která vám pomůže a zákazníkovi také usnadní nákup.

Opět se jedná o způsob prodeje, který je vhodný pouze pro odesílání nízkých počtů kusů měsíčně.

Webové stránky s kontaktním formulářem

Prodávat zboží i služby můžete skrze webové stránky bez e-shopu. Bude vám stačit kontaktní formulář, resp. nazvěte ho poptávkový formulář, kterým se zákazník “zeptá” na zboží a vy jej prodáte již skrze e-mail. Právně je v tomto případě kupní smlouva uzavřena e-mailem.

Pro WordPress weby lze doporučit zdarma plugin ContactForm7. Využít můžete ale i formulář GoogleForm, který vložíte přímo na stránky anebo na něj jen odkážete hypertextovým linkem.

Tímto způsobem můžete prodávat nejen zboží, ale zejména je tento způsob vhodný a v praxi častý u prodeje služeb jako jsou konzultace, semináře a školení.

Inzertní portály

Pro prodej zboží můžete využít inzertní portály:

  • Bazos.cz
  • Facebook Marketplace
  • Fler.cz

Dropshipping

Dropshipping je obchodní model, kdy nabízíte zboží ve svém e-shopu (maloobchod) aniž byste ho měli přímo na skladě. Máte uzavřenou dohodu s jiným e-shopem (velkoobchodem, výrobcem) a jakmile je uskutečněna objednávka, automaticky se odesílá smluvenému e-shopu, který ji za vás kompletně vyřídí. Vaší marží je rozdíl mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou. Zákazník nic nepozná a myslí si, že zboží objednává u vás. De facto jej taky objednává u vás, ale vy objednávku neřešíte a má ji na starosti váš partner (eshop, velkoobchod, výrobce).

V případě reklamací se zákazník obrací na vás a vy jste odpovědni za vady, průběh reklamace, atp. Toto je třeba upravit s dropshipping partnerem (velkoobchodem) ve smlouvě či obchodních podmínkách.

Dropshipping spolupráce se dnes uzavírají běžně online pouze registrací do jejich systému při které odsouhlasíte jejich obchodní podmínky. Pozorně si je tedy pročtěte.

V praxi si založíte e-shop, buď na bezplatných systémech (WooCommerce, Prestashop) anebo zvolíte pronájem e-shopu a následně importujete XML feed od dropshipping partnera (velkoobchodu). Pravděpodobně budete potřebovat úpravy od programátora/kodéra, které vás vyjdou na jednotky tisíc korun. Tímto získáte funkční e-shop, který máte během pár okamžiků naplněný všemi produkty, které má i váš partner (dropshipping dodavatel).

Dropshipping je řešení, které se často využívá v USA a již dorazilo také do Čech. Řada e-shopů funguje na této spolupráci.

Affiliate

Affiliate je partnerský program, při kterém propagujete a doporučujete zboží jiného e-shopu a pokud zákazník zboží koupí, získáváte od spolupracujícího e-shopu odměnu (provizi). O objednávku se nijak nestaráte, nevyřizujete sklad ani případné reklamace. De facto jediným úkolem je pro vás přivést nové zákazníky, kteří koupí. Odměňováni jste za uskutečněné nákupy.

Affiliate lze použít i pro e-shop podnikání, ačkoli to není úplně běžné, pro určité situace se to vyplatí. Zejména se jedná o e-shop, které např. nabízí jednotky produktů. Stránky produktů i popisky si můžete vytvořit sami anebo je importovat skrze XML feed. Tlačítko “Koupit” vyměníte za tlačítko “Zobrazit produkt” anebo mu dáte jiný vhodný popis. Proklikem se zákazník přesune na stránku partnetského affiliate e-shopu, kde může uskutečnit nákup.

Takto z obsahového webu (blogu) se můžete naklonit směrem k internetovému obchodu. Samozřejmě nejste e-shopem v pravém smyslu, ale můžete krásně udělat boxíky s produkty a dát přehlednější možnost návštěvníkům nakoupit.

Využít to můžete také pro ověření trhu, zda zákazníci nakoupí určité zboží. Následně vás to může přesvědčit, že se prodává a můžete se pustit do vlastní větší výroby (např. náramky, trička,…). Anebo naopak vám to ukáže slepou uličku.

Affiliate prodej lze využít i jako doplněk k vašim stávajícím produktům. Možná by zákazníci využili ještě nějaké zboží, které vy nedokážete vyrobit ani zprostředkovat. Takto můžete rozšířit nabídku produktů. Otázka je, zda chcete posílat zákazníky na jiné e-shopy. Samozřejmě to může působit jako dvojsečná sekera. Jedná se o individuální záležitost a musíte sami zvážit, zda vám to přinese více plusů či minusů.

Jak vydělávat na internetu

jak vydělávat na internetu

Existuje spousta způsobů, jak vydělat peníze z domova, avšak nutno přiznat, že e-shop patří k jedněm z nejznámějším a současně poměrně jednoduchým způsobům, jak začít s online výdělky. Tak jako vždy platí, že bez práce nejsou koláče, tak i pro úspěšný provoz internetového obchodu budete muset věnovat čas, energii, úsilí a také peníze. Poměr těchto faktorů je individuální. Výhoda online podnikání skrze e-shop je ta, že vstupní náklady mohou být minimální a rizika jsou pro vás tedy skutečně malá.

V článku jsem se snažil shrnout nejdůležitější body, na které byste měli pamatovat, pokud máte nápad a přemýšlíte o tom, jak založit e-shop. Přestože existují varianty pro internetový obchod zdarma, zvažte dobře negativa a porovnejte s alternativami. Zejména pronájem e-shopu a krabicového řešení je oblíbené řešení, které nestojí hodně, máte minimálně závazky a dovoluje vám pracovat s moderní e-shopovou platformou. E-shop na míru je skutečně pro ty, kteří mají jasnou představu o fungování i ověřený model, který jim bude vydělávat peníze.

Martin Rosulek

Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: affiliate, dropshipping, e-coomerce, e-shop, facebook, instagram, online podnikání, podnikání, seo, sociální sítě, zdarma

What you can read next

Jak využívat fotky z Flickru zdarma a legálně
Videobanky
Videobanky: Prodej a nákup videa
neúspěšné projekty
Mých 19 neúspěšných projektů a co jsem se naučil

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Průvodce pro práci na dálku

Členskou sekci jsem vytvořil pro všechny, kteří chtějí pracovat na dálku. Najdete zde praktické rady a konkrétní postupy, co za práci lze dělat, jak najít prvního platící klienta, jak efektivně pracovat s marketingem a co vše udělat, abyste mohli vydělávat peníze online každý měsíc.

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Sleduj nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Práce na dálku z domova

Členská sekce pro práci na dálku

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2023. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Práce na dálku

Jak vytvořit e-shop zdarma či za pár kaček? Návod pro začátečníky

22 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Manage services Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek