Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
JAK VYDĚLÁVAT ONLINE

Jak vydělávat peníze na Instagramu. Návod pro začátečníky.

by Digitální nomádi / Neděle, 30 září 2018 / Published in Práce na dálku
jak vydělávat peníze na instagramu
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Instagram je sociální síť určená k sdílení fotografií a videí. Řada jeho uživatelů ale získala jeho prostřednictvím nemalý, mnohdy i pravidelný, příjem. Byť Instagram sám o sobě obchodování ani jinou formu výdělečné činnosti neumožňuje, je skvělou platformou pro propagaci a vlastní prezentaci. Vydělávání na Instagramu nebo s jeho pomocí se stalo trendem dnešní doby a existují dokonce i placené kurzy a workshopy, zaměřené čistě na zajištění příjmu prostřednictvím Instagramu. Jak tedy vydělat peníze na Instagramu? Je to možné a kolik si člověk může takhle vydělat?

Pojďme pěkně postupně a představme si celou platformu a odtud se odrazíme k postupu a jakémusi návodu, jak lze monetarizovat Instagram účet.

Co je Instagram

Obsah

  1. Co je Instagram
    1. K čemu Instagram slouží
  2. Jak funguje Instagram
    1. Sdílení příspěvků hlavně z mobilu a tabletu
    2. Sdílení fotografií i na dalších sociálních sítích
  3. Je na Instagramu opravdu možné vydělávat?
  4. Kdo jsou followers
    1. Hashtag strategie
  5. Jak si na Instagramu vybudovat úspěšný profil
    1. Nezbytný je zajímavý obsah
    2. Mějte jasnou koncepci
    3. Poskytněte sledujícím zábavu a napětí
  6. Jak zviditelnit svůj profil a navázat obchodní kontakty?
    1. K zviditelnění profilu využijte hashtagy
    2. Nezapomeňte uvést svůj kontakt
  7. Jaké jsou možnosti vydělávání na Instagramu?
    1. Prodej vlastní knihy, učebnice nebo kurzu
    2. Propagace vlastní tvorby
    3. Propagace vlastních služeb a výrobků
    4. Propagace výrobků a služeb jiných uživatelů
  8. Jak začít vydělávat na Instagramu
  9. Kolik si lze vydělat na Instagramu
    1. Kolik vydělává Leoš Mareš na Instagramu
  10. Jak vydělávat peníze na internetu

Instagram je sociální síť ke sdílení fotografií s desítkami milionů uživatelů a celosvětovou působností. Spuštěn byl v srpnu 2010 a původně měl běžným uživatelům usnadnit sdílení fotografií a videí. Rychle ale zaujal i firmy, kterým slouží jako efektivní marketingový nástroj s jednoduchou správou.

Instagram je aktuálně druhou nejrozšířenější sociální sítí hned po Facebooku. Obě sociální sítě ale patří pod společnost Facebook, který provedl akvizici v dubnu 2012 (odhadovaná částka za nákup Instagramu je 1 miliarda dolarů).

Aktuálním největším konkurentem Facebooku a především Instagramu je sociální síť TikTok od čínského vývojáře ByteDance. Doporučuji k přečtení článek Co je TikTok a jak funguje.

K čemu Instagram slouží

Uživatelé hledají na Instagramu hlavně rozptýlení a zábavu. Instagram je jednoduchý a zábavný, neobsahuje dlouhé texty a dají se na něm snadno vyhledávat fotky a videa. A právě tato forma šíření obsahu je ideální pro propagaci výrobků a služeb. Krátké texty ve spojení se zajímavou, vtipnou nebo působivou fotografií či krátkým videem se uživatelům snadno zapíší do paměti.

Jak funguje Instagram

Pojďme si krok po kroku představit možnosti Instagramu, které můžete využít proto, abyste získali více followers, liků, komentářů, pro značky více pozornosti či dokonce více prodejů.

Instagram se stává více prodejní platformou a podobně jako Facebook postupně zvyšoval počet reklam, to samé se nyní děje na Instagramu.

Sdílení příspěvků hlavně z mobilu a tabletu

Aplikace Instagramu je primárně určena pro mobilní zařízení a je volně dostupná pro řadu operačních systémů včetně Windows, iOS a Androidu. Uživatelé mohou své fotografie ihned publikovat nebo je ještě před zveřejněním snadno a rychle upravit. Přímo v aplikaci je k dispozici řada různých nástrojů a filtrů.

Navíc Instagram nabízí i české uživatelské prostředí. Webové rozhraní Instagramu sice existuje, ale není prioritní. Dokonce bylo spuštěno až v roce 2012, tedy dva roky po zahájení provozu Instagramu.

Sdílení fotografií i na dalších sociálních sítích

Uživatelé mají možnost sdílet svoje fotografie a videa nejen v rámci Instagramu, ale i na Facebooku, Twitteru, Flickru a v některých publikačních službách. Díky tomu Instagram disponuje širokou základnou odběratelů příspěvků, kteří mají obsah vždy při ruce v mobilu nebo tabletu a často si jeho prohlížením krátí dlouhou chvíli třeba při čekání na autobus nebo cestování hromadnou dopravou. Ze své podstaty je tedy Instagram skvělým nástrojem k propagaci vlastních fotografií, designu, značek a nejrůznějších produktů.

Je na Instagramu opravdu možné vydělávat?

Možností, jak vydělat peníze na internetu je mnoho a Instagram aktuálně stojí v zorném poli nejen miléniálů ale i nastupující generace Y a Z. Nutno však zmínit, že Instagram není určen k přímému obchodování a možnost výdělku přímo prostřednictvím platformy vám nenabídne. Přesto je na něm možné vydělávat značné částky tvorbou vlastního obsahu. Kromě samotných fotografií je ovšem k dosažení úspěchu nutná také jistá dávka štěstí a zejména správná marketingová strategie a posléze i obchodní (monetizační) strategie.

Zájemci, kteří chtějí posunout své nápady do podnikatelských projektů a začít vydělávat online mohou využít řadu návodů a sdíleného know-how v členské sekci.

VSTUP DO ČLENSKÉ SEKCE

Kdo jsou followers

A proč na nich závisí úspěšnost vašeho profilu?

Jakmile se vám podaří získat dostatečný počet sledujících (neboli followers), máte z velké části vyhráno. Počet followers je ukazatelem oblíbenosti vašeho instagramového profilu. Udává, kolik uživatelů vaše příspěvky pravidelně sleduje. Followers jsou vašimi potenciálními zákazníky i konzumenty reklamních příspěvků, které zveřejníte.

Pokud chcete zvýšit svůj dosah příspěvků, přečtěte si článek jak získat followers zdarma.

Hashtag strategie

hashtag strategie

 

 

 

Sledující můžete získat také tím, že budete přidávat správné hashtagy. Ke každému příspěvku můžete přidat až 30 hashtagů. Existují různé strategie, které ukazují, že používání vhodných hashtagů dokáže výrazně zvýšit dosah příspěvku, interakce i nárůst sledujících. Přečtěte si více o hashtag strategii na Instagramu.

Jak si na Instagramu vybudovat úspěšný profil

Nezbytný je zajímavý obsah

Základem pro dosažení úspěchu na Instagramu je zveřejňování kvalitních a nápaditých fotografií doplněných odlehčeným a zajímavým, ale také výstižným textem. Pokud opravdu chcete na Instagramu vydělat peníze, dejte si na budování svého profilu záležet.

Příspěvky zveřejňujete pravidelně a nedělejte mezi nimi příliš dlouhé časové prodlevy. Dbejte ale na to, aby četnost publikovaných příspěvků nebyla na úkor jejich kvality. Lepší je publikovat jeden nebo dva zajímavé příspěvky denně, než vzbudit v fanoušcích vašeho profilu dojem, že jsou bombardováni bezobsažným spamem. Nezapomeňte, že obsah je král.

Mějte jasnou koncepci

Ještě než začnete s tvorbou svého profilu, dejte si dohromady jasnou koncepci. Ujasněte si, jestli se budete věnovat pouze propagaci nějaké služby, výrobku nebo díla nebo jestli chcete pustit uživatele Instagramu do svého soukromí. A pokud ano, tak jak dalece je chcete obeznámit se svým soukromím. Příjem můžete získat i proložením svých příspěvků placenou reklamou.

Poskytněte sledujícím zábavu a napětí

Vždy dbejte na to, aby se vaši „followers“ u žádného z příspěvků nenudili. Buďte kreativní, vtipní a příspěvky sdílejte, jen pokud máte co říct. Pokuste se vytvářet určitý příběh a držte se ho. Pokud dosáhnete toho, že vaši fanoušci budou očekávat nové příspěvky se zvědavostí a napětím stejně jako nový díl oblíbeného seriálu, vybudovali jste účet se skvělým potenciálem a výdělek máte na dosah ruky.

Jak zviditelnit svůj profil a navázat obchodní kontakty?

K zviditelnění profilu využijte hashtagy

Řada uživatelů vyhledává na Instagramu podle štítků (neboli hashtags), odpovídajících jejich zájmům. Správně zvolené hashtagy tedy napomáhají při prodeji fotografií, produktů a výrobků; např. mnoho vydavatelů a editorů vyhledává obrázky a fotky do svých publikací právě podle hashtagů.

Hashtagy by měly co nejpřesněji reprezentovat konkrétní fotografii. Dělí se do dvou kategorií:

  • searchable jsou určené k vyhledávání,
  • submittable umožňují přesné cílení na určité feedy, na kterých mohou být fotografie prezentovány širšímu okruhu uživatelů.

Nezapomeňte uvést svůj kontakt

Jelikož Instagram není určen k navazování obchodních kontaktů nebo přímému prodeji, je nutné se s potenciálními zákazníky nebo inzerenty domluvit osobně. Proto je třeba zveřejnit na svém profilu kontakt, jehož prostřednictvím vás mohou zájemci o umístění reklamy oslovit

Jaké jsou možnosti vydělávání na Instagramu?

Nyní se dostáváme k části, jak vydělávat peníze pomocí Instagramu. Ukážeme si konkrétní příklady a způsoby, jak monetizovat svůj Intagram účet, jaké techniky můžete využít. Dobrou zprávou je, že nemusíte mít od začátku hned desetitisíce sledujících. Začít se dá s pár stovkami followers. Nejdůležitější je budovat si postupně komunitu sledujících a s těmi udržovat kontakt.

Prodej vlastní knihy, učebnice nebo kurzu

Pokud umíte zajímavě psát, můžete zkusit prezentovat na Instagramu vlastní elektronickou nebo dokonce tištěnou knihu a napomoci tak jejímu prodeji. Tématem může být cokoli, o čem jste schopni poutavě psát; od vašich zážitků z cest přes vlastní román nebo sbírku povídek až po návody na přežití v přírodě, výrobu šperků nebo recepty na přípravu chutných pokrmů.

Samozřejmě čím více uživatelů je vaše téma schopné oslovit, tím větší je šance na solidní výdělek.

Jste-li odborníkem v libovolném oboru, můžete vytvořit a na Instagramu prezentovat vlastní ucebnici nebo internetový či dokonce prezenční kurz. I tady jsou možnosti široké od výuky jazyků nebo programování až po vychovu dětí nebo třeba vydělávání na Instagramu.

Propagace vlastní tvorby

Na Instagramu můžete snadno a jednoduše propagovat i vlastní díla. Pokud fotíte skvělé fotografie, kreslíte nádherné obrázky nebo vytváříte zajímavé animace či videa, je Instagram ideální platformou pro prezentaci vašich děl.

Stejně tak, pokud vyrábíte šperky, šijete podle vlastních originálních návrhů nebo se věnujete jakékoli jiné výtvarné nebo designérské tvorbě.

Vaše díla a autorské výrobky sice nemůžete přímo na Instagramu prodat, ale můžete zde snadno navázat kontakty a následně se domluvit na prodeji vašich děl.

Propagace vlastních služeb a výrobků

Stejně snadno jako autorská díla můžete na Instagramu propagovat i výrobky a služby. Instagram je skvělým nástrojem pro prezentaci restaurací, barů a hotelů, autosalonů, prodejců nábytku, sportovních potřeb, dětských a sportovních center. Ke zviditelnění svých služeb ho mohou využít i řemeslníci nebo zubní lékaři. Instagram umožňuje rychlé a jednoduché prezentovaní výrobků, realizovaných zakázek i pořádaných akcí.

Propagace výrobků a služeb jiných uživatelů

Další možností, jak si zajistit výdělek prostřednictvím Instagramu, je propagovat na svém profilu výrobky, služby a profily jiných uživatelů.

Reklama na vašem profilu může mít různé formy. Nejčastější formou je pořízení zajímavé fotografie s propagovaným výrobkem nebo upoutávkou na konkrétní službu a její sdílení, samozřejmě i s vhodným textem, který zaujme followers a vzbudí v nich zájem tento výrobek či službu vyzkoušet. Výše honoráře je závislá na dohodě se zadavatelem reklamy – v takovém případě se jedná o individuální spolupráce. Pokud je váš profil vysoce sledovaný, můžete se dokonce stát i instagramovou tváří některé značky nebo společnosti.

Kromě individuálních spoluprací je možné vydělávat skrze affiliate. Spolupráce spočívá v provizní odměně za prodaný kus. Affiliate je ale na platformě Instagramu poměrně stížený, protože uživatel musí kliknout přes váš konkrétní link (odkaz), přes který se zaznamená vaše doporučení (a poté vám může být udělena provizní odměna). Samotné klikání uživatelů lze buď směřovat skrze profilovou stránku na Instagram účtu (tzv. BIO) anebo pro uživatele s velkým počtem sledujících skrze rozšířenou funkci Swipe up.

Jak začít vydělávat na Instagramu

Zájemcům zdarma zasíláme tipy a doporučení na úspěšné Instagram strategie. Pokud přemýšlíte o tom, že Instagram využijete k marketingu svého podnikání či se chcete stát mikro-influencrem v určité oblasti, přihlašte se níže.

Kolik si lze vydělat na Instagramu

Konkrétní částky, kolik peněz si můžete vydělat na Instagramu, nelze bohužel stanovit. Pravdou je, že komunita českých instagramových celebrit není příliš sdílná co se týče peněz a výdělků na Instagramu. Ani mezi sebou (pokud se blíže neznají), tak nesdílí, kolik peněz berou za spolupráce.

Můžeme proto jen odhadovat, kolik si tak asi vydělávají. Někdy to jsou stokoruny za jeden příspěvek, jindy tisícikoruny. Většina se však shoduje, že se snaží o dlouhodobé spolupráce. Nejde tedy jen o jeden příspěvek. Ale o několik příspěvků a stories v průběhu několika dnů či týdnů. V takových případech se jedná o vyšší tisícikoruny či desetitisícikoruny, např. v rámci měsíční spolupráce.

Pro zadavatele i influencery lze jen doporučit, aby uzavřeli mezi sebou smlouvu o spolupráci, která bude stanovovat práva a povinnosti stran včetně konkretizace ceny a platebních podmínek.

Každopádně už dnes i v České republice existují Instagram blogerky, které se tím živí. Jejich práce spočívá v komunikaci na Instagramu, přidávání fotek a příběhů. Podobně jako je to u YouTuberů (aneb Jak vydělávat na YouTube), avšak nutno přiznat, že Instagram je v monetizaci stále v začátcích.

Mnoho spoluprací začíná na bartrovém modelu. Tedy nedostáváte peníze, ale necháte si recenzované zboží. Takto je to běžné pro kosmetiku, oblečení či cestovatelské věci.

Pokud máte i další online působení, např. v rámci Facebooku, YouTube či webových stránek, pak platí, že můžete nabídnout kromě Instagram propagace také promo na těchto dalších kanálech. Tím se zvyšuje vaše šance na úspěch a často i cena. Nezapomeňte však, že vydělávání na Instagramu ani influencer marketing není cesta k pasivnímu příjmu.

Kolik vydělává Leoš Mareš na Instagramu

Časopis Forbes v čísle Listopad 2018 zveřejnil rozhovor s Leošem Marešem. Aktuálně patří Leoš Mareš k největším influencerům na české scéně. Úplně první v počtu sledujících je Petr Čech (1,7 milionu sledujících), avšak jeho skupina fanoušků je i ze zahraničí. Pokud bychom počítali pouze oblast ČR, pak Leoš Mareš se svými 683 tisíci followery za pár týdnů předežene i Karolinu Kurkovou (689 tisíc followers) a dostane se na první místo.

Instagram profil Leoše Mareše sbírá přes 44 milionů zhlédnutí za týden a osloví více než 1,2 milionu lidí.

Leoš Mareš dokáže tuto svoji fanouškovskou základnu velmi dobře zobchodovat. Spolupracuje se značkami jako MasterCard, Mall.cz nebo Penny, které propaguje ve svých příspěvcích. Měsíčně mu tyto spolupráce vygenerují obrat v jednotkách milionů korun měsíčně. Minimální cena Leoše Mareše pro spolupráci na Instagramu je na 400 tisících korunách.

Mezi jeho instagramové zákazníky patří jen velké značky s celorepublikovým dosahem. Těm menším brandům se snaží vysvětlit, že pro ně bude lepší oslovit mikroinfluencery, kteří jim nabídnou lepší poměr cena/výkon.

Zajímavostí je, že Instagram příjmy tvoří Marešovy až 50 procent jeho celkových příjmů. Dalších 25 procent příjmu tvoří moderování soukromých akcí, 10 procent účinkování v televizi, 10 procent koncerty a 5 procent rádio.

Jak vydělávat peníze na internetu

Způsobů, jak vydělávat online je mnoho, nemusíte se nutně stát výraznou influencerkou či influencerem anebo spravovat sociální sítě. Zálibu v Instagramu využijete např. i při budování vlastního projektu. Možná už máte nápady, čím byste si mohli vydělávat, co za práci byste mohli dělat online anebo jaký projekt chcete realizovat. Anebo možná stále tápete a rádi byste získali inspiraci o možnostech práce na dálku. Podívejte se na členskou sekci, která je průvodcem pro zájemce vydělávání na internetu.

VSTUP DO ČLENSKÉ SEKCE
Digitální nomádi

V rámci týmu portálu DigitalniNomadstvi.cz jsme zpracovali tento článek, aby pomohl začínajícím podnikatelům a digitálním nomádům. Věříme, že pomůže, dá inspiraci a předá užitečné rady, které využijete.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: algoritmus, hashtag, influencer, instagram, instagram marketing, jak vydělat peníze, marketing, mikroinfluencer, peníze, práce na dálku, sociální sítě, TikTok

What you can read next

Druhý věk strojů budoucnost technologie
Recenze knihy Druhý věk strojů. Co nás čeká na druhé polovině šachovnice?
Rozjezdová runway nového online projektu Jak do Austrálie
jak vytvořit eshop zdarma
Jak vytvořit e-shop zdarma či za pár kaček? Návod pro začátečníky

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Průvodce pro práci na dálku

Členskou sekci jsem vytvořil pro všechny, kteří chtějí pracovat na dálku. Najdete zde praktické rady a konkrétní postupy, co za práci lze dělat, jak najít prvního platící klienta, jak efektivně pracovat s marketingem a co vše udělat, abyste mohli vydělávat peníze online každý měsíc.

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Sleduj nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Práce na dálku z domova

Členská sekce pro práci na dálku

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2023. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Práce na dálku

Jak vydělávat peníze na Instagramu. Návod pro začátečníky.

14 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Manage services Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek