OVLÁDNĚTE SEO

Online kurz: SEO - optimalizace pro vyhledávače

Získejte know-how, jak se umístit s webem nebo blogovým článkem na předních pozicích vyhledávače Google. Získejte návštěvnost z vyhledávačů bez nutnost placených PPC reklam. Ukážu vám strategii SEO, kterou osobně používám na svých webových portálech.

14+ kapitol

Osobní know-how

Bonusy ke stažení

Tento SEO kurz je zaměřený především pro obsahové webové portály, blogery anebo autory webů, kteří se rozhodli, že chtějí získávat větší návštěvnost z vyhledávačů, zejména z Google.cz. Tyto informace využijí také copywriteři, kteří pochopí sílu SEO článků a dokáží psát lépe optimalizované texty (tj. navštěvovanější, čtivější a poutavější).

martin rosulek

KAPITOLY V KURZU

Co se během kurzu naučíte

Co je SEO v praxi a jaký má vlastně cíl? Zjistíte, že SEO není jen o webu nebo blogovém článku. Poznáte rozdíl mezi psaním SEO článků pro roboty (vyhledávače) a psaní SEO pro lidi (čtenáře). Zjistíte, co je to SERP a jak dokážete ovlivňovat pozice ve vyhledávači. A prozradím vám také, jaké SEO faktory jsou pro mě hlavní, kterým z nich dávám největší přednost a které jsou pro mě spíše nedůležité (přestože se o nich veřejně mluví hodně).

Co jsou to on-page SEO faktory? Co vše z toho dokáže skutečně ovlivnit vaše umístění ve vyhledávání? Zjistíte moji on-page strategii a také co si myslím o budoucnosti SEO.

Co jsou to off-page SEO faktory? Google jim dává stále více prostoru. Můžete využít tuto SEO strategii pro to, abyste přeskočili konkurenci a získali větší návštěvnost? Rozhodně ano, ale jak na to? Ukážu vám, jak analyzuji zpětné odkazy a sílu off-page SEO u konkurence, abych věděl, jak hodně musím dohánět pro lepší místo ve vyhledávači. V této kapitole jsem se také rozepsal o relevanci zpětných odkazů (nestačí jenom kupovat PR články a odkazy pro linkbuilding) a také o významnosti sociálních signálů (sdílení vašeho webu na sociálních sítích).

Moje nejoblíbenější kapitola, také proto má 6 normostran. Dozvíte se 8 SEO strategií, které osobně používám na svých webových portálech. Konkrétní ukázky a praktické příklady tak, abyste tyhle strategie dokázali využít pro svůj webový či blogový projekt.

Další nabušená a super praktická část. Prozradím vám, jak hledám témata pro články, které mají velký potenciál získat přední pozice v rámci organického vyhledávání. Ukážu 7 způsobů, jak hledat SEO témata, které můžete začít používat skutečně dnes.

Krátká kapitola o tom, jak napsat skvělý SEO nadpis článku. Bez omáčky. To nejdůležitější, co potřebujete vědět z hlediska copywritingu a SEO pro nadpisy článků (či stránek webu). Jinými slovy se dozvíte moje interní SEO pravidla pro nadpis, která skutečně vynucuji od copywriterů, se kterými spolupracuji.

Základní pravidla pro obsah článku a text na stránce. Tipy na pár nástrojů, které vám pomohou a také nástrojů, které ověří, že text není duplicitní (což Google umí trestat). Zjistíte také můj názor na délku potřebného textu pro přední pozice ve vyhledávači.

Stručný ale hutný přehled o tom, jak pracovat s klíčovými slovy v textu. Nahlédnete tak do mých interních poznámek a pravidel, kolikrát klíčové slovo použít v textu. Mám i pravidla o tom, kde v textu mají být klíčová slova. Ukážu také, jak pracuji se SEO v rámci tzv. long tailových klíčových frází, kde vidím výhody a kde nevýhody.

Psaní na web není seminární práce ani diplomová. Psaní do onlinu má svá specifika a SEO není jen pro roboty, ale také pro čtenáře. Ukážu vám své zásady a pravidla, která mám pro formátování textu. Předám know-how, které se mi osvědčilo. Formátování textu, členění, podnadpisy a také práce s obrázky a dalším multimediálním obsahem. To vše má reálný efekt na čtenáře a samozřejmě na roboty Googlu.

Sdílím také svůj názor pro budoucí SEO strategii v rámci obrázků. Sám jsem v tom chyboval a až v prosinci 2022 si uvědomil, že zde mám mezeru, kterou mohu opravit a udělat z ní výhodu. Z obrázků, které vložíte do  článku můžete vytěžit mnohem víc než si myslíte.

Pravidla pro odkazování, které musí znát každý copywriter a taky šéfredaktor a provozovatel webu. Nechcete přece ztrácet čtenáře zbytečně. Stačí jedno zakliknutí checkboxu v nastavení a je všechno jinak. Ups! Sdílím jednu z nejčastějších chyb začínajících blogerů.

Ukážu vám, jak pracovat s interními odkazy a jak s externími odkazy. A jak odkazy pojmenovávat, abyste získali další SEO body od Googlu.

Sdílím časté SEO chyby, které se vyskytují na celých webech anebo jen na individuálních článcích. Některé obecné rady, na které se přesto zapomíná a jiné velmi osobní a konkrétní doporučení, které mě osobně v rámci SEO velmi fungují.

Ukážu, jak pomocí pluginu Yoast SEO plugin pro WordPress nastavit jednotlivé kolonky, aby vaše SEO na stránce (blogovém příspěvku) bylo co nejlepší. Sdílím oficiální doporučení i mé vlastní interní pravidla, kterých se držím při tvorbě SEO textů.

Přibližně 90% webů na WordPressu nepoužívá správně štítky. Jedná se o další kategorii kromě standardních Rubrik. Dlouho jsem i já štítky špatně používal, na některých webech je to už bohužel "neopravitelné". Ukážu vám, jak štítky používat správně, aby vám pomohly nejen pro SEO, ale také pro vlastní kategorizaci a dokonce pro efektivnější spolupráci v týmu.

Existují stovky SEO nástrojů, jenomže který z nich používat? Namísto obsáhlého seznamu jsem vybral ty nejefektivnější pro malé i střední webové projekty (cena/výkon). Programy jsem sám používal anebo aktuálně používám. Jsem upřímný a transparentní, dostáváte osobní doporučení bez reklam.

Checklist základních a pokročilých úkolů, které vás provedou nastavením perfektního SEO na článku či blogovém příspěvku.

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.
TOP
Sdílejte tento článek