Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
E-BOOK

Lovec letenek: nová práce 21. století

by Martin Rosulek / Pondělí, 09 října 2017 / Published in Cestování, Práce na dálku
lovec letenek práce
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Víš, kolik lidí dnes hledá letenku? Přestože se zaměříme pouze na český trh, množství lidí, kteří chtějí najít levné letenky, ale zároveň neví, jak je pořádně najít, existuje neuvěřitelné množství. Myslím, že je tu velká díra na trhu a příležitost pro mnohé, aby si vytvořili vlastní pracovní pozici – nazval jsem tenhle job lovec letenek.

Hloupě závodíme v nejlevnějších letenkách

Obsah

  1. Hloupě závodíme v nejlevnějších letenkách
  2. Dokonce i český trh je dostatečně velký
  3. Hledání levných letenek nedává smysl!
  4. Konkurenční výhoda Lovce letenek
    1. O čem se moc nemluví
    2. Přemýšlej jinak
  5. Jak najít takovou práci?
    1. 1. Letenkové portály
    2. 2. Cestovatelské portály
    3. 3. Cestovní agentury
    4. 4. Vlastní brand
  6. Jak si vydělat peníze?

Jasně, existuje desítek webů, které přináší akční low cost letenky a chybové letenky. Dnes závodíme v tom, kdo najde nejlevnější letenku. Ale o tom mluvit nechci, protože tady bych byznys nedělal. Chci mluvit o jiné cílové skupině – ti, kteří nechtějí ztrácet čas hledáním letenek a neletí z Prahy do Francie.

Obor cestování prožívá obrovský boom a nastupující generace miléniánů tento trend ještě povzbudila. Materiální hodnoty jdou do pozadí a cestovat, prožívat a sbírat zahraniční zkušenosti a zážitky se dostává do popředí priorit mladé generace.

Současně ale cestuje i středí a starší generace. K leteckému cestování se stále častěji dostávají lidé v rámci pracovní cesty. Létá se za konferencemi, byznys schůzkami, dalekým kamarádstvím, cestovatelskými výzvami, filmovým natáčením, rozlučkou se svobodou,…

Chápeš? To je trochu jiná liga než eurovíkend zamilovaného páru na vysoké, kteří si chtějí odskočit na pravou pizzu do Itálie.

Dokonce i český trh je dostatečně velký

Jen si zkus do Googlu zadat:

  • levné letenky do USA
  • levné letenky do Kanady
  • nejlevnější letenky do…

Vyjede tisíce výsledků, první z nich jsou reklamní pozice. Když si uděláš podrobnější keyword research (průzkum klíčových slov), rázem zjistíš, že za reklamní pozice se platí poměrně velké peníze (někdy i 20-60 Kč za klik). To svědčí o velké konkurenci. To jinými slovy znamená, že tu je velká poptávka, značný trh a pokud máš charakter na to – příležitost pro tebe kousek si z toho trhu ukrojit!

Hledání levných letenek nedává smysl!

Nízkonákladové lety v Evropě jsou hitem a zázrakem v jednom slově. Pomoci najít někomu letenku za 390 Kč zpáteční z Prahy do Londýna nedává pro jednotlivce hledače letenek byznys smysl. To si mohou dovolit automatizované vyhledávače letenek případně affiliate weby s velkou návštěvností. Provize zprostředkovateli, případně prodejci takové letenky totiž nebude velká. Jinými slovy prodáváme tady McDonald hamburgery za 25 Kč tisícům lidí.

To jako jednotlivec nechceš!

Ty chceš prodávat lamborginy za 4 miliony. Stačí ti jeden klient měsíčně a jsi vysmátej.

Trošku to zveličuji, ale tohle je mind set lovce letenek, který by, myslím, měl mít.

Pozice hledače letenek by měla být jinde než se snažit za každou cenu najít nejlevnější letenku.

Nejlevnější letenka nedává ani smysl. Je potřeba kombinovat více faktorů, zejména:

  • Cena letenky
  • Kvalita aerolinky
  • Doba letu
  • Čas odletu a čas příletu
  • Letiště (příletové a odletové, např. vzdálenost od centra)

Konkurenční výhoda Lovce letenek

Podnikání je především o řešení problémů. Vždy se musíš ptát, jaký problém klient řeší a jak mu tvůj produkt nebo služba vyřeší jeho problém. Jaké doposud používá řešení? A v čem je to tvé řešení lepší?

Lovec letenek musí hledat letenky jinak než letenkové vyhledávače Kiwi, Letuska, Skyscanner a další. Hledání letenky na míru je něco, v čem by rozhodně mohla být konkurenční výhoda lovce letenek.

O čem se moc nemluví

Přijde mi, že se každý může zbláznit do nejlevnějších letenek. Ale co se zamyslet nad hledáním letenek do byznys třídy, která ale nestojí statisíce korun?

Co kdyby se lovec letenek zaměřil na cílovou skupinu nikoli těch, kteří chtějí létat low-costy, ale na střední či mírně majetnější vrstvu, která se chce proletět byznysem. Co by mohlo být zajímavé řešit?

  • Je dobré sbírat letecké míle?
  • Vyplatí se zaplatit letenku kreditní kartou?
  • Kolik mě stojí surfovací prkno anebo hokejová výbava jako zavazadlo?
  • Vážím 140 kg, je lepší si koupit byznys?
  • Nabízí airolinky slevové akce na byznys třídu?
  • Kdy můžu dostat upgrade do byznysu?
  • Případy, kdy se člověk dostal s ekonomickou třídou do byznys třídy bez poplatku

Přemýšlej jinak

Pár zajímavých cílových skupin pro lovce letenek jsem zmínil na začátku článku. Tady bych chtěl ještě jednou zdůraznit, že zaměření je nesmírně důležité.

  • Pokud hledáš letenky pro 4 člennou rodinu, jsou to 4 letenky!
  • Lidé nad 40 let hledají často komfort, nikoli low-cost.
  • Dlouhé lety jsou dražší a nabízí více možností než evropské linky.
  • Letecké výlety sportovních klubů nejsou výjimkou! Jak si myslíš, že hledají letenky dneska? Mají svého agenta – lovce letenek?
  • A co se zaměřit na kulturní případně sportovní akce – Češi rádi fandí nebo ne? Navázej spolupráci s leaderem fanoušků!
  • Letí někdo do Dubaje? Ten spíš bude chtít letět byznysem než ten, který letí z Prahy na Kanárské ostrovy.

Jak najít takovou práci?

Lovec letenek patří jednoznačně mezi nové práce, které se tzv. nehledají, ale vytvářejí. Najít si klienty bude zejména na straně lovce.

1. Letenkové portály

Jen se podívej, kolik letenkových portálů na českém trhu existuje. Většina z nich přebírá stejné akce ze zahraničí nebo od konkurence. Článek přeloží, doplní pár nových informací, publikují a je to. Máš příležitost oslovit vybrané z nich a navázat novou spolupráci. Může to být spolupráce, kdy budeš publikovat jednou denně/týdně nějaký letenkový spoj.

2. Cestovatelské portály

Nezůstávej jen u letenkových portálů, ale díval bych se rozhodně po jakémkoli webu, který řeší nějakou zahraniční letecky dostupnou destinaci. E-magazín, který píše o USA nebo Thajsku. Oslov je a nabídni, že jim budeš tvořit obsah v tématu letenek. Nemusíš vždy tvořit jen články s tipy na levné letenky, ale může to být i článek o konkrétní aerolince, nové lince, hodnocení letiště, tipy na příruční zavazadla, atp.

3. Cestovní agentury

Domluvit spolupráci můžeš také s agenturami. Již dnes existují pracovníci, kteří mají v cestovní agentuře na starosti hledání a rezervaci letenek pro klienty. Stoprocentně tady máš příležitost stát se externím tipařem pro cestovky. Samotnou rezervaci provedou oni (z důvodu pojištění, odpovědnosti), tip ale přinášíš ty.

4. Vlastní brand

Pokud tě pracovní pozice lovce letenek láká, pak bych rozhodně doporučil tvořit si vlastní brand. Spoluráce s ostatními (weby, agenturami) bude zejména ze začátku nutná, ale postupně si můžeš tvořit vlastní web a databázi cestovatelů, kteří budou využívat tvých služeb.

Jak si vydělat peníze?

Možnosti, jak monetarizovat činnost hledání a tipování zajímavých letenek, je hned několik:

  • Affiliate zprostředkováním
  • Platba za článek
  • Platba za letenkový tip

Většina letenkových webů s nejlevnějšími a akčními letenkami funguje na modelu affiliate. To samo o sobě není špatné, ale stává se špatné ve chvíli, kdy klientovi doporučí raději svůj affil odkaz na letenku než jinou variantu, která je levnější, ale affilovat nelze. Affilovat znamená mít provizi z prodeje. Některé letecké spoje není možné affilovat. Přesto jsou pro klienta nejlevnější/nejzajímavější. Lovec letenek může affilovat doporučené spoje (např. Kiwi, Pelikan), ale pozor na morální dilema. Doporučit letenku, která má vyšší provizi, se může blížit finančnímu poradenství, kdy poradci prodávají takové produkty, které mají tučnější provizi…

Platba za článek je určitě způsob, jak zmonetarizovat svoji činnost. Do budoucna by bylo asi dobré tady pracovat s rozvojem svého brandu. Hodinová sazba nebo článková výplata je fajn, na druhou stranu vždy rád vedu lidi k tomu, aby přemýšleli více zeširoka.

U cestovních agentur či u jednotlivců se osvědčí platba za letenkový tip. Někteří to dovedli tak daleko, že nechají v první fázi najít letenku od klienta a následně se dohodnou, že pokud nenajdou levnější spoj než klient, pak klient nic neplatí. Může tady být jednorázová platba (např. 1000 Kč za letenkový tip) anebo procentní (x% z ušetřené částky).

3.1/5
Martin Rosulek

Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: affiliate, budoucnost, byznys, cestovatel, letenky, levné letenky, práce, práce na dálku

What you can read next

medellin
Medellín
Ekvádor – pro nomády a dobrodruhy poměrně zajímavý
peru
Jaký byl rok 2017: Bilancování a shrnutí, co se povedlo a nepovedlo

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Nejnovější články na blogu

  • flexi novela zákoníku práce

    Flexi novela zákoníku práce 2025

  • digitální produkty

    Digitální produkty: Jak si vytvořit pasivní příjem na internetu (i bez zkušeností)

  • dodatek k nájemní smlouvě

    Dodatek k nájemní smlouvě

  • účetní práce online

    Účetní online: Práce z domova / odkudkoli

  • smlouva o vedení účetnictví

    Smlouva o vedení účetnictví: vzor, náležitosti a na co si dát pozor

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • flexi novela zákoníku práce

    Flexi novela zákoníku práce 2025

  • digitální produkty

    Digitální produkty: Jak si vytvořit pasivní příjem na internetu (i bez zkušeností)

  • dodatek k nájemní smlouvě

    Dodatek k nájemní smlouvě

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2023. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Cestování

Lovec letenek: nová práce 21. století

7 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek