Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
JAK VYDĚLÁVAT ONLINE

Nehledej podnikatelské příležitosti. Když přijdou, nepromarni je! Buď otevřený a připravený na změny!

by Martin Rosulek / Pátek, 30 března 2018 / Published in Myšlenky, Nápady na podnikání, Podcast
podnikatelske příležitosti
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Pokud lidé tvrdí, že je potřeba neustále hledat nové a nové příležitosti, možná dnes nejsem jejich vášnivých zástupcem. Namísto hledání nových příležitostí si myslím, že je lepší být pouze otevřeným příležitostem ale hlavně příležitost nepromarnit. Intenzivně nehledat. Nebýt tím hledačem pokladů. Stačí mít otevřené oči a dívat se na svět s tím, že poklady vytvoříme pomocí toho, co je kolem nás.

Mnohem lepší než aktivně hledat je dát průchod kreativní spolupráci. Mezioborová součinnost je to, co dnes pohání inovace. Ale není to jen o technologiích. Je to především o lidech, kteří určují směr a způsob spolupráce. Buď staví před své projekty vlastní ego anebo pracují s týmem tak, aby vytvářeli hodnotu do budoucna.

Máš rád podcasty (audio nahrávky)?

Poslechni si tento článek v audio podcastu anebo si přehraj všechny podcasty Digitálního nomádství.

Bill Gates předpověděl úspěch tabletů již v roce 2001

Obsah

  1. Bill Gates předpověděl úspěch tabletů již v roce 2001
  2. Proč každý spojuje tablet se Stevem Jobsem a Applem a nikoli s Billem Gatesem a Microsoftem?
  3. Microsoft doplatil na přístup “Takhle to nepůjde”
  4. Proč Wayne Gretzky neměl úplnou pravdu, když řekl…
  5. Úspěch je o tom, naučit se přijímat změny a dobře na ně reagovat

Tablet přináší špičkovou technologii a zpřístupňuje ji všude tam, kde ji potřebujeme, a proto používám tablet jako běžný počítač. Je to osobní počítač, který prakticky nezná omezení – a předpovídám mu, že za pět let to bude v Americe nejoblíbenější počítač.”, řekl Bill Gates, zakladatel Microsoftu.

Toto řekl o tabletech Bill Gates v listopadu roku 2001! Bill Gates toto věděl možná ještě dříve a ještě lépe než Steve Jobs  a celý Apple. Apple totiž uvedl iPad až v lednu 2010 (o více než 9 let později)! V dubnu 2010 se začal prodávat a během prvního měsíce se prodalo více jak 1 milion kusů.

iPad se rázem stal nejprodávanějším a nejoblíbenějším tabletem na světě. Tzv. třetí zařízení, kteří mnozí kritizovali pro svůj kompromis vůči počítačům a telefonům, našlo ve skutečnosti svoji zákaznickou skupinu a finančně překonalo původní plánovaná čísla.

Proč každý spojuje tablet se Stevem Jobsem a Applem a nikoli s Billem Gatesem a Microsoftem?

O tom, že to byl Bill Gates, kdo přišel s inovativní myšlenkou tabletu nikdo nemluví. Proč? Protože se Microsoftu jednoduše nepodařilo vyvinout ten inovativní tablet, který by každého nadchl.

Co se tedy stalo?

V Microsoftu byla stanovena skupina, která vyvíjela inovativní tablet již v roce 2001. Tým vedl člověk, který měl tehdy na starosti balík MS Office a ten odmítl upravit verzi kancelářských programů tak, aby dobře seděly na připravovaný tablet. Inovativní projekt počítačové destičky byl prakticky odsouzen k zániku.

V Microsoftu v té době existovala už nezdravá rivalita, která vyústila pocitem “vzájemné ohroženosti” jednotlivých vývojářských týmů. Namísto aby spolupracovaly a posouvaly hranice oborů za své limity, tak svými inovativními prvky podrážely nohy dalšímu týmu.

Pokud grafický tým Microsoftu nebude chtít přizpůsobit textový editor tak, aby se správně zobrazoval na menších zařízení (ať už tabletu nebo smartphonu), tak tím ohrožuje prodej plánovaného tabletu. A dokonce samotné prodeje kancelářského balíku MS Office. Lidé, kteří budou používat tablet zároveň nebudou chtít používat textový nebo tabulkový editor od Microsoftu. Je to jednoduchá rovnice, kterou si ale uvnitř týmu nikdo moc nepřipouštěl.

Dalším příkladem je inovativní metoda ClearType, která slouží pro zlepšení čitelnosti textu na počítačové obrazovce. Microsoftu trvalo celých 10 let než se dostala z laboratoří až ke koncovému zákazníkovi.

A takto Microsoft fungoval. Každý z vývojářských týmů ve společnosti přistupoval k technologiím různým přístupem. Nikoho nezajímalo, co řeší jiný tým.

Microsoft doplatil na přístup “Takhle to nepůjde”

A na to Microsoft doplatil. A doplatil také na přístup, který se uvnitř firmy toleroval. Zněl: “Takhle to nepůjde. Ne, takhle by to nešlo.” 

V roce 2001 byl Microsoft velmi silným hráčem na trhu, avšak kauza tabletů byla první vlaštovkou a dominantní pozici postupně začínal ztrácet.

Microsoft sice objevil technologický poklad dříve než ostatní, ale nebyl schopen se uvnitř přizpůsobit a potřebné změny dovést k finálnímu produktu. Být první, tak paradoxně nestačilo.

Proč Wayne Gretzky neměl úplnou pravdu, když řekl…

Bruslím tam, kde puk bude, ne tam, kde už byl.

Líbí se mi ta věta a často na ni vzpomínám při nejrůznějších podnikatelských procesech. Ale zároveň jsem toho názoru, že dnes nestačí jen bruslit tam, kde puk bude.

Proč ne?

Tím, že budeme předvídat, tedy obrazně bruslit tam, kde puk bude, tím novou příležitost pouze najdeme.

Jak je vidět na příkladu s Microsoftem, Bill Gates bruslil lépe než Steve Jobs a byl u puku rychleji. Ale svoji příležitost promarnil, když mu nestačilo 9 let k tomu, aby uvedl svůj tablet na trh. Microsoft měl navíc zákaznický potenciál, který žádná jiná společnost na světě. To byla obrovská konkurenční výhoda.

Přestože najdeme díru na trhu dříve než ostatní a zároveň víme, jaká bude budoucnost a co budou zákazníci chtít, nemusíte zákonitě uspět. Příklad s Microsoftem a tabletem byl pro mě velkým ponaučením.

A tak jsem se přesvědčil, že to není o tom, abychom hledali nové a nové příležitosti, jako o tom, abychom své příležitosti nepromarnili.

Být první nemusí stačit. Mít ten geniální nápad není vítězství. Je to o realizaci, o akci, o tom, jak zvládneme všechny ty činnosti harmonicky sladit a předat klientovi ve finálním produktu nebo službě.

Úspěch je o tom, naučit se přijímat změny a dobře na ně reagovat

Naší prací přestává být konkrétní jednorázové vyřešení. Čehokoli. V dnešním světě je mnohem důležitější umět předvídat. Tvořit si vlastní budoucnost. To samozřejmě vždy není možné, a tak musíme také umět rychle reagovat na změny. Stavět produkty a služby tak, aby byly přizpůsobivé.

Abychom dlouhodobě dosahovali úspěchu, už nestačí naše hluboká individuální znalost. To, co dnes tak nutně potřebujeme, je rozhled a otevřenost. Musíme se naučit přijímat. Přijímat změny jako něco, co je přirozená součást našeho života. Musíme být schopni provést změnu i tehdy, pokud ji potřebuje někdo jiný než my sami. V té chvíli totiž předáváme hodnotu druhým. A takto dnes vznikají malé i velké společnosti, které se dlouhodobě udrží na trhu a budou úspěšné.

Martin Rosulek

Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: apple, budoucnost, freelancer, kreativita, nápad, osvč, podnikání, úspěch

What you can read next

To nejlepší z konference Blockchain Visionnare Summit v Berlíně
lumir kunz CEO Aukro
Myšlenky od CEO Aukra Lumíra Kunze
Proč cestuji a co pro mě znamená cestování?

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Průvodce pro práci na dálku

Členskou sekci jsem vytvořil pro všechny, kteří chtějí pracovat na dálku. Najdete zde praktické rady a konkrétní postupy, co za práci lze dělat, jak najít prvního platící klienta, jak efektivně pracovat s marketingem a co vše udělat, abyste mohli vydělávat peníze online každý měsíc.

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Sleduj nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Práce na dálku z domova

Členská sekce pro práci na dálku

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2023. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Myšlenky

Nehledej podnikatelské příležitosti. Když přijdou, nepromarni je! Buď otevřený a připravený na změny!

6 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Manage services Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek