Již máme první měsíc s projektem JakDoKanady.cz za sebou a máme jasné sdělení. Pokud rozjíždíte webový projekt, tvořte nový obsah a vstupte do skupin na Facebooku.
Aktualizace Listopad 2015: JakDoKanady po roce provozu – Jak na raketový růst
Pojďme se podívat detailněji, jak jsme zapracovali na online projektu JakDoKanady.cz. Po prvním měsíci začínáme mít dobré jméno na Facebooku, lidé o nás mluví, dostali jsme se do vyhledávačů na zajímavé pozice a denně nám chodí nové emaily.
Naše pokroky s online projektem JakDoKanady.cz
Pokud jste nečetli, doporučuji 1.díl Rozbíháme projekt JakDoKanady.cz a 2.díl Máme první pozice ve vyhledávačích.
Rozklikněte si níže oblasti, které vás zajímají 🙂
Za měsíc jsme publikovali celkem 24 příspěvků a 15 stránek
Online projekt JakDoKanady má za cíl vytvořit informační web plný užitečných rad a doporučení pro ty, kteří se chtějí dostat do Kanady především na pracovní povolení (víza) v programu Zažijte Kanadu. Samo sebou, že je zde potřeba tvořit nový obsah, který bude obsahovat užitečné informace. Avšak i u webů, kteří necílí tak tvrdě na informační hodnotu, jako tento projekt, doporučuju rozvíjet obsah co nejvíce.
Díky tomu, že tvoříme na webu nový obsah a zaměřujeme se na SEO optimalizaci článků (používáme SEO plugin Yoast), získáváme velmi dobré pozice ve vyhledávačích. S dobrými pozicemi ve vyhledávačích Seznam.cz a Google.cz získáváme větší a větší návštěvnost.
Tvorbu nových článků berte asi takto – strávíte hodinu na vytvoření nového článku, avšak sbírat návštěvníky díky tomuto článku budete nejen dnes, ale také zítra, za týden i za měsíc. To je přece skvělé!
24 nových příspěvků a 15 stránek je myslím dobré za první měsíc. Ovšem, že ne všechny příspěvky jsou vytvořené s dobrým obsahem – některé články jdou po obsahu, některé jdou tvrdě na SEO a vyhledávače, jiné jsou více stavěné pro sociální sdílení.
Na první stránce ve vyhledávačích
To byl a stále je náš cíl – musíme se dostat minimálně na první stránku do vyhledávačů na relevantní klíčová slova. Samozřejmě ideálně na 1.místo, ale to bude na konkurenční klíčová slova trvat déle. Po prvním měsíci si online projekt JakDoKanady.cz vede takto…
Pozice na klíčová slova na Seznam.cz
- Zažijte Kanadu – 10.místo (máme na 3.místě web Janči a na 8.místě náš PR článek na DatlujTo.cz)
- Zažijte Kanadu 2015 – 4.místo (máme na 1.místě PR článek, na 2.místě web Janči, na 9.místě tento web)
- Working Holiday Kanada – 4.místo
- Working Holiday víza Kanada – 5.místo
- Working Holiday víza do Kanady – 4.místo (5.místo náš PR článek)
- Pracovní prázdniny Kanada – 1.místo (10.místo náš PR článek)
Pozice na klíčová slova na Google.cz
- Zažijte Kanadu – (7.místo tento web)
- Zažijte Kanadu 2015 – (4.místo tento web, 10.místo náš PR článek)
- Working Holiday Kanada – bez umístění
- Working Holiday víza Kanada – bez umístění
- Working Holiday víza do Kanady – bez umístění
- Pracovní prázdniny Kanada – 17.místo
Sesbírali jsme 149 relevantních lajků na Facebooku
Dnes si snadno můžete koupit fanoušky na Facebooku, tisíce fanoušků za několik stokorun. To však není pointou – cílem fanoušků na stránce Facebooku je jejich interaktivita.
My jsme s Jančou pozvali naše vybrané kamarády, které by se mohli zajímat o výjezd do Kanady. Celkově jsme tímto způsobem sesbírali asi 60 Like. Další Like přicházely z iniciativy ve Facebooku skupinách.
Jak sesbírat relevantní LIKE na Facebooku?
Všimněte si, že za poslední týden máme přes 70 nových LIKE na Facebooku.
Nechci tvrdit, že je to nějak ohromné číslo – ale pro začínající projekt myslím není vůbec špatné.
Našli jsme si na Facebooku relevantní skupiny a zde sledovali otázky, na které se uživatelé ptali. Protože se v levnu otevírá kvóta pro pracovní víza (program Zažijte Kanadu), na Facebooku se hodně řeší každá „blbost“. Na webu JakDoKanady.cz jsme vytvořili promakanou stránku rozcestníku a průvodce žádostí o víza na program Zažijte Kanadu.
Janča velmi aktivně radila na Facebooku lidem ve skupině. Procesem jsme si prošli minulý rok, když jsme žádali o víza (úspěšně) a informace, u kterých jsme si nebyli jisti, jsme dohledali na oficiálních stránkách. K relevantním otázkám a odpovědím jsme připojili link na web JakDoKanady.cz.
Mluví o nás a doporučují ostatní
Při tvorbě obsahu (pokud jste přeskočili, určitě si rozklikněte první záložku „Za měsíc jsme publikovali celkem 24 příspěvků a 15 stránek“, kde o tom mluvím podrobněji) pamatujte, že musíte vytvořit takový obsah, že se musí šířit sám. Musí ho sdílet ostatní aniž byste je k tomu vyzvali!
Jednoho dne takhle brouzdáme ve skupině na Facebooku a vidíme, jak někdo šíří naše stránky. Je skvělé, když někdo jiný doporučuje Vaše stránky!
Udělejte něco navíc a zadarmo
Informace o Kanadě, stejně jako o programu Zažijte Kanadu jsou dostupné a dohledatelné. Mnoho lidí je ale nedohledá (nemá čas, trpělivost, znalosti, hledá snadnější cestu,…), a proto brouzdají přes různé weby a Facebook skupiny.
My jsme si dali tu práci, že jsme vytvořili web, který je přehledný a informačně hodnotný. To ale nestačí!
Nabídli jsme, že budeme zodpovídat dotazy, které se týkají programu Zažijte Kanadu zdarma. Tohle je něco, co nás činí výjimečnými, protože máme nejen hluboké znalosti o celém programu, ale také máme osobní zkušenosti. To nás staví do pozice „odborníků“.
Janča se stará o projekt velmi aktivně – denně chodí 5-10 emailů, na které Janča odpovídá do 24 hodin! Protože je celá služba zdarma, interně jsme si stanovili, že na jeden email nestrávíme více než 10 minut.
Nebojíme se říci „nevíme jistě“ – naopak, lidé to ocení a dokonce jsme dostali za tuto konkrétní odpověď („bohužel nemůžete tuto informaci 100% garantovat“) velkou pochvalu. Všichni víme, že „každý říká něco jiného“, dokonce ani oficiální stránky nejsou ve všem jednotné a informace se mění. Narozdíl od agentur, které často tvrdí „Ano, bude to takto a ne takto“, jsme my zaujali pozici, kdy říkáme svůj názor, doporučujeme, sdílíme, avšak negarantujeme. A to nám přináší úspěch.
Poslouchejte, co chtějí ostatní a pak to udělejte!
Dobře sledujte, o čem mluví vaše cílová skupina, jaké má problémy, apod. Reagujte na to klidně tím, že svoji službu, web, produkt přizpůsobíte či upravíte dle jejich tužeb. My jsme takhle např. vytvořili Google Sheet, kde se zapíší Češi a Slováci, kteří chtějí vzájemně využívat své služby v Kanadě. Tak např. hledám kadeřníka a raději půjdu k Čechovi, kterému vše hezky vysvětlím a ještě si dobře popovídáme nežli googlovat nějaké místní kadeřnictví v kanadském neznámém městě.
Relevantní návštěvnost 500 UIP za den je možná!
Máme obvykle návštěvnost v desítkách denně. Poté, co jsme aktivněji začali komunikovat přes Facebook, můžete vidět, že křivka jde prudce nahoru. Dostáváme se téměř na návštěvnost 500 za den. Samozřejmě je to kolísavé a velmi záleží, jak máme čas iniciovat a zodpovídat extra dotazy ve Facebook skupinách.
Vytáhl jsem z Google Analytics jen tu poslední vlnu, kterou jste viděli na předchozím obrázku úplně vpravo. Přestože lidé přišli z Facebooku, zůstávají na stránce v průměru přes 3 a půl minuty.
Vyvracíme tedy jednoznačně mýtus o tom, že čtenáři z Facebooku jsou přelétaví a opouští Vaše stránky rychle. Platí, že pokud máte na webu kvalitní obsah (užitečné sdělení), lidé si jej čtou.
Lidé si čtou naše stránky na mobilu přes 2 minuty
Tohle začíná být velkým tématem. Všimněte si, že jakmile někdo přijde na Vaše stránky z mobilu, doba stráveného času na webu klesá pod průměr. A to je ještě umocněno, pokud přijdou z Facebooku. Dle statistik ale silně držíme „mobilní facebook uživatele“ na krásných 2 minutách. Sdílím zde i další statistiky o jednotlivých přístupech.
Každý den získáme pozitivní email, který nás chválí – to je vzpruha!
A víte, že tohle je úplně skvělý pocit?! Lidé píší, jak je web super, jak jim pomohl najít informace, které hledali nebo si u nich nebyli jistí. Je neuvěřitelně povzbuzující číst tyhle emaily, ve kterých vám ostatní děkujou, že sdílíte informace a dali jste si tu práci udělat web a všechno poladit 🙂
Nemusíme mít profesionální design, pouhé informace, které jsou dohledatelné a přehledné mají neuvěřitelnou váhu!
A jak budeme vydělávat?
Už v průběhu našeho dobrodružství v Kanadě jsme s Jančou napsali Ebook Jak Do Kanady, který pojednává především o procesu žádosti o Working Holiday víza programu Zažijte Kanadu a první orientaciv Kanadě (práce, ubytování). Už jsme pár ebooků a kurzů prodali, nicméně neklademe si za cíl na tomhle zbohatnout. Chceme dál experimentovat, učit se, jak táhnout projekt online, zkoušet si digitální nomádství na naší cestě přes Střední Ameriku, kde budeme projekt stále spravovat a posouvat.
Cesta k úspěchu vede přes vytrvalost. Budeme s Jančou dál makat a projekt JakDoKanady.cz posouvat.
Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.