
Nejlepší WordPress SEO plugin je od Yoast. Dříve jsem použível SEO plugin All in One, avšak Yoast je funkcemi daleko vpředu. Díky okamžité analýze, kterou Yoast dává přímo ve WordPressu, dokážete články přizpůsobit a zeditovat tak, aby byly ještě lépe SEO optimalizované, tzv. SEO friendly. Díky tomu získáte lepší pozice ve vyhledávači Google a větší organickou návštěvnost.
Yoast SEO plugin mi výrazně pomáhá dostávat se na lepší pozice ve vyhledávačích a zvyšovat návštěvnost stránek. Myslím, že pomůže i vám. Sdílím rady, tipy a zkušenosti, jak správně nastavit a používat tento WordPress SEO plugin od Yoast. Upřímná recenze pro SEO optimalizaci článků publikovaných na wordpressových webech.
Co je SEO optimalizace
SEO optimalizace (anglicky search engine optimalization) je proces úpravy, která umožní vyhledávačům lépe porozumět obsahu a přiřadit mu hodnocení. Čím lépe optimalizovaný obsah máte, tím lepší hodnocení dostanete a vyhledávače vás umístí na přední pozice.
SEO optimalizace probíhá nejčastěji na webových stránkách, optimalizují se stránky a blogové příspěvky. Kromě článků je dnes velmi dobré optimalizovat SEO pro videa na YouTube.
Jak funguje SEO
Každá vaše stránka po zveřejnění získává od vyhledávačů určité hodnocení. Ve chvíli, kdy někdo zadá do vyhledávání dotaz, Google vyhodnotí všechny internetové stránky a ve výsledcích vyhledávání je seřadí podle hodnocení relevance (relevantního dotazů) a podle hodnocení SEO.
Toto je velmi zjednodušený příklad, jak funguje SEO v praxi.
Vaším cílem by tedy mělo být mít každou stránku na webu SEO optimalizovanou. To znamená, že de facto vyhledávačům a jejich robotům, co prochází celý internet, napíšete o čem že ta vaše konkrétní stránka je.
Využívají se k tomu často speciální nástroje, v rámci redakčního systému WordPress se jedná o tzv. SEO pluginy.
SEO plugin vám zobrazí speciální kolonky, do kterých napíšete vzkaz vyhledávacím robotům, o čem že vaše stránka je.
SEO strategie a techniky mohou probíhat přímo na stránce, pak hovoříme o on-page SEO. Pokud SEO optimalizace probíhá mimo stránka, pak hovoříme o off-page SEO.
Nejlepší wordpress SEO plugin
Pro mě osobně se stal nejlepší wordpress SEO plugin skutečně právě od týmu Yoast. Dlouho jsem ho používal plugin All in One SEO (Vše v jednom balíček SEO), ale po obsáhlém testování mě přesvědčil Yoast SEO a nasadil ho na všechny své webové stránky. Jsem s ním maximálně spokojen, jedná se o kvalitní nástroj pro SEO optimalizaci s nadstandardními funkcemi.
Určit, jaký je nejlepší SEO plugin je náročné a je to subjektivní. Přesto dle recenzí a zkušeností uživatelů jsou dva nejlepší SEO pluginy na WordPress:
- Yoast SEO
- All in One SEO (Vše v jednom balíček SEO)
WordPress plugin Yoast SEO
Yoast SEO je jeden z nejpoužívanějších pluginů na WordPressu, nejen v kategorii SEO optimalizace, ale celkově napříč všemi pluginy.
Počet stažení SEO pluginu Yoast přesahují číslo 5.000.000 (5 milionů). Obdržel více jak 27 tisíc hodnocení s výsledkem 4,5 hvězdiček (z maxima 5 hvězdiček).
Mezi největší výhody patří:
- Kompletně v českém jazyce.
- Jednoduché a intuitivní ovládání.
- Okamžitá SEO analýza stránky.
- Konkrétní SEO doporučení, co a jak zlepšit.
- Udělení hodnocení SEO (Slabé, OK, Dobré).
- Pokročilé možnosti včetně optimalizace pro zobrazování na sociálních sítí.
- Zobrazení náhledu v Google vyhledávači na desktopu i mobilních zařízení.
- Reaguje na nejnovější aktualizace Google vyhledávače.
- Kompatibilní s aktuální verzí WordPressu a rychlé aktualizace.
Jak nastavit WordPress SEO plugin Yoast?
Návod, jak nastavit Yoast SEO plugin krok po kroku. Jak vyplnit konkrétní kolonky a nastavit článek tak, aby byl optimalizovaný pro SEO.
Hlavní klíčové slovo
Zvolte hlavní klíčové slovo či klíčovou frázi pro příspěvek či stránku. Nezaměřujte se jen na jednoslovné názvy, ale velmi efektivní jsou také víceslovná klíčová slova, tzv. longtail keywords.
Ať už zvolíte jakékoli klíčové slovo či frázi, zvolte pouze jednu jedinou v rámci vaší webové stránky. Není vhodné používat stejné klíčové slovo pro více stránek či příspěvků.
Pamatujte, že na pořadí slov záleží.
Před tím než určíte hlavní klíčové slovo byste měli udělat průzkum, zda se jedná o hledané slovo a frázi.
SEO Titulek
SEO titulek je nadpis pro vyhledávače, který zobrazí ve výsledku vyhledávání. Doporučená délka SEO titulku je mezi 40 až 70 znaky.
Na Seznam.cz jste limitování 70 znaky, Google přešel z pevné limitace znaků na tzv. snippet čili délku zobrazeného titulku (jedná se stále o cca 70 znaků).
SEO titulek by měl obsahovat klíčové slovo či klíčovou frázi v přesném pořadní slov. Využijte délky SEO titulku. Je zbytečné mít SEO titulek pouze 10 znaků, resp. nevyužíváte plný potenciál. SEO titulek by měl mít alespoň 40 znaků.
Meta popis
Meta popis je krátký popisek, který registruje většina vyhledávačů a následně jej celý nebo jeho část zobrazí ve svém výsledku vyhledávání. Meta popis je relativně limitován délkou 160 znaků. Počet můžete přesáhnout, avšak např. Google neregistruje znaky, které jsou nad maximálním počtem.
Meta popis by měl obsahovat klíčové slovo nebo klíčovou frázi v přesném pořadí slov.
Využijte potenciál, Meta popis by měl být delší než 120 znaků.
SEO optimalizovaný obsah stránky
Pouhé nastavení pár řádků v SEO pluginu nestačí. Je především potřeba, aby samotný text byl optimalizovaný pro zvolené klíčové slovo či frázi.
Co to znamená? Jak optimalizovat text pro klíčové slovo?
Klíčové slovo či klíčová fráze se nachází v prvním odstavci. Je důležité, abyste používali pevný tvar, tedy neskloňujte ani nečasujte, je třeba zachovat přesný tvar klíčové slova bez jakékoli změny, a to ani koncovky slova.
Obrázky v článku
Stránka obsahuje obrázek, který obsahuje tag s klíčovým slovem nebo klíčovou frází. Nejčastěji se k tomu účelu používá náhledový obrázek na stránce. U obrázku kolonku Alternativní název vyplňte klíčovým slovem. Alternativní název se nikde veřejně nezobrazuje, jedná se o text, který je čitelný vyhledávacím robotům. Protože neumí identifikovat obrázky, textem jim napovíte, o čem obrázek a související článek je.
Dle zkušeností doporučuji ještě nahrávat do WordPressu obrázek s názvem, který obsahuje klíčové slovo (avšak bez diakritiky). Vhodné je také napsat Titulek pro obrázek, který opět obsahuje klíčové slovo, případně ještě Popis obrázku.
Adresa www (url) obsahuje zvolené klíčové slovo či klíčovou frázi. Toho docílíte tak, že nadpis článku bude obsahovat toto klíčové slovo.
Pokud měníte nadpis článku, který jste již v minulosti publikovali (nejedná se tedy o nový příspěvek), pak budete muset změnit url adresu ručně. Jednoduše klikněte na šedé tlačítko Upravit pod názvem článku a přepište název url dle zvoleného nového nadpisu. Nepoužívejte mezery ani interpunkci. Namísto mezer používejte pomlčky. Je současně vhodné nastavit redirection staré URL na novou URL.
Četnost klíčového slova na stránce by mělo být více jak 1% a zároveň méně než 5%.
Členění textu
Text na stránce by měl obsahovat minimálně 300 slov. Jedná se přibližně o 1,5 normostrany. Počet napsaných slov ve WordPressu najdete vždy v levém dolném rohu v editoru textu. Dle zkušenosti však doporučuji texty o minimální délce 2 normostrany, ideálně 3 normostrany.
Google dokáže sledovat, jak dlouho návštěvník zůstává na konrétní stránce a webu. Pokud návštěvník opustí váš web během 60 vteřin, dostáváte negativní body, což ovlivňuje nejen vaše SEO, ale také další umístění ve výsledcích vyhledávání. Ve vašem zájmu tedy je, aby návštěvník strávil nějaký čas na webu a konkrétních stránkách. Z toho důvodu je potřeba mít text, který má určitou délku a text, který je zajímavý a návštěvník bude skutečně číst.
Text by měl být členěný do podnadpisů. Využívat byste měli strukturu postupnou strukturu H2 – H3 – H4. Ve WordPressu nevyužívejte nadpis H1, většina šablon má nastaveno H1 jako název článku. H1 má být v článku pouze 1x.
Členitost textů do podnadpisů by měla být minimálně v rámci 300 slov. Jinými slovy to znamená, že text o délce 300 slov musí mít v sobě podnadpis.
Jaká je SEO kvalita příspěvku
WordPress SEO plugin od Yoast analyzuje všechny publikované příspěvky a zobrazuje, jak konkrétní je příspěvek SEO optimalizovaný.
SEO statusy, které Yoast uděluje:
- SEO Slabé (červená tečka)
- SEO OK (oranžová tečka)
- SEO Dobré (zelená tečka)
Tento SEO status uvidíte vždy vpravo v boxu Publikovat (viz obrázek vpravo).
Status SEO Dobré nestačí
Pamatujte, že přestože máte SEO Dobré (zelenou tečku), stále můžete stránku vylepšit pro ještě lepší SEO. Srolujte dolů pod textový editor ve WordPressu a na wordpress pluginu od Yoast překlikněte na záložku Analýza stránky. Zde se dozvíte, co vše můžete ještě zlepšit.
Na příkladu níže ukazuji, že přestože wordpress SEO plugin Yoast zobrazuje SEO: Dobré, stránka obsahuje množství SEO nedostatků a není ideálně optimalizovaná. Nespokojte se s barevnými tečkami a vždy překlikněte na Analýzu stránky a zlepšujte a zlepšujte.
Nejlepší WordPress SEO Plugin Yoast
Hovořit o tom, že nejlepší wordpress SEO plugin je od týmu Yoast samozřejmě nelze. Svým klientům, kteří mají webové stránky postavené na redakčním systému WordPress, doporučuji používat tento SEO plugin, protože s ním mám nejlepší zkušenosti. Při přechodu z pluginu All in One SEO na plugin SEO of Yoast jsme díky analýze dokázal jemně zeditovat stránky a výsledkem bylo zlepšení SEO a s ním přišly i lepší pozice ve vyhledávačích.
Ani nejlepší wordpress SEO plugin nedokáže vše
Nedomnívejte se však, že jakmile nastavíte klíčové slovo v SEO pluginu a Yoast Vám k příspěvku zahlásí SEO: Dobré tak máte vyhráno. SEO status pluginu Yoast neznamená, že budete mít dobrou pozici ve vyhledávačích. Pozice ve vyhledávačích samozřejmě závisí i na dalších faktorech, nejen na on-page SEO.
Závěrem tedy jen poznamenám, že ani nejlepší wordpress SEO plugin nedokáže všechno. Ani nejlepší wordpress SEO plugin, ať už to je Yoast či jakýkoli jiný, nedokáže zajistit garantovanou pozici ve výsledku vyhledávání.
Co ale dokáže takový SEO plugin je zlepšit vaši výchozí pozici a nahodit vyhledávačům udičku. SEO plugin určitě pro redakční systém WordPress používejte. Za mě je nejlepší wordpress SEO plugin je aktuálně Yoast.
Moje tajemství SEO optimalizace
Tento článek byl psán se SEO nastavením klíčového slova “nejlepší wordpress seo plugin“.
Za 11 hodin od uveřejnění jej Seznam.cz indexuje na 1. pozici ve výše uvedeném klíčovém slově. Na Googlu je článek po 11 hodinách na 3. pozici. Na klíčové slovo “wordpress seo plugin” je tento článek na Seznam.cz na 10.místě.
Rád bych zde ukázal, že pozice na Seznam.cz se dají získat velmi dobře (snadněji a rychleji než na Google). Tento článek cílí na longtail klíčovou frázi, která není tolik konkurenční. Samozřejmě SEO nastavení pro konkurenční klíčová slova bude potřeba doplnit o linkbuilding a další aktivity pro dobré pozice ve vyhledávačích.
Zajímá vás jaké je nastavení SEO tohoto článku?
Jak nakonec vypadá seo nastavení pluginu pro tento konkrétní příspěvek?
Tento článek byl publikován v roce 2014. Od toho uplynulo spoustu let během kterých jsem článek nepravidelně vylepšoval a aktualizoval.
Dnes, v roce 2020 sdílím aktuální nastavení SEO pro článek.
Jak jsem nastavil SEO plugin Yoast
Nejlepší wordpress SEO plugin
Úprava SEO titulků a celkového obsahu na webových stránkách je důležitá. Pozice ve vyhledávačích Google a Seznam díky wordpress SEO pluginu Yoast můžete získat nepochybně lepší. Avšak musíte plugin dobře nastavit, resp. vepsat správná slova nejen do kolonek v wp pluginu, ale také do samotného obsahu článku. Nutno dodat, že pozice ve vyhledávačích není dnes pouze o SEO, ale také o linkbuildingu. SEO pluginem vše nezachráníte. Ale na druhou stranu musím uznat, že v pozicích pomáhá. Další pluginy, které zlepší jak výkonnost, tak design vašich webových stránek najdete v databázi CodeCanyon. Narozdíl od SEO pluginu Yoast nejsou zdarma, ale investice pár dolarů se vyplatí. Já používám např. Ninja Popups.
Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.
Aktualizováno
Rozhodně výborný plugin, který se svými funkcemi all in one strčí do kapsy.
Také myslím, že lepší (SEO výkonnější) než All in One plugin 🙂
Dobrý den, díky moc za článek, ale po instalaci se mi tento plugin chová jinak, než je na Vašich obrázcích. Je možné, že je už nějaká novější verze? Například tam nikde nevidím možnost nastavit hlavní klíčové slovo atd. Jestli dělám něco špatně, tak moc poprosím o radu, jak z toho ven. Děkuji a hodně úspěchů!
Pavle, rozhodně aktualizuj pravidelně plugin (fixují i bezpečností chybky). Možná máš jen překliklou horní pluginovou záložku (zkontroluj). Případně mi den vědět skrze kontaktní formulář, ozvu se Ti a skrze screeny to pořešíme 🙂
Používám All in one od začátku webu (víc než rok) a u všech článků (cca 100) mám nastavené KW, meta tags, description, title atd., včetně title a description pro Facebook. Kdybych teď nainstaloval místo All in one doporučovaný Yoast, předpokládám, že by mi odinstalováním All in one vše zmizelo a musel bych SEO záležitosti (KW a meta) dopsat ručně ke všem článkům znova? Nebo by mohly fungovat oba pluginy vedle sebe? To by mohlo asi dělat komplikace… díky za odpověď, Yoast mě láká, ale výše uvedené by byla práce pro vraha..
Ahoj Karle, naprosto rozumím, řešil jsem podobnou situaci u jednoho blogovýho magazínu a šli jsme cestou zachování pluginu all in one pro “staré články” a pro všechny nové používáme nyní Yoast. Po několika měsících testování mohu říci, že se pluginy nehádají a vše funguje. Nejčtenější články dle Google Analytics jsme přepsali SEO na Yoast. Nevýhoda je, že prý další plugin trochu brzdí web – otestované na milisekundy to však nemám…(spíše bys neměl mít více jak 10 nainstalovaných pluginů na WP).
Nedávno jsem řešil podobný problém a Yoast umožňuje import dat z dalších SEO pluginů včetně zmiňovaného All in one seo pack. Alespoň mě to šlo bez problémů.
Více tu:
https://yoast.com/all-in-one-seo-pack-migration/
Pecka, Luky, díky za tip!
Dobrý den,
nainstalovala jsem tento plugin a po úpravě seo titulku atd na úvodní straně webu, se mi tato úvodní strana rozhodí. Zmizí sidebars po pravé straně, náhled příspěvků z blogu a zobrazí se titulek Uvod (není v něm nic napsáno), který tam jinak není. Nevíte čím to může být? dělá to jen úvodní strana webu.
Díky
Zdravím, Gabrielo,
zkuste, Vzhled > Přizpůsobit > Zobrazení úvodní strany – zde zkontrolujte zda máte nastavenou statickou stranu. Zvláštní, že by toto rozhodilo “jen” hlavní stránku. Zkontrolujte, zda máte aktualizovaný WordPress i pluginy na nejnovější verze.
Dobrý den,
nejprve bych chtěl poděkovat za přínosný článek! Už “překopávám” web, aby byl více SEO friendly 🙂 Jsem v tomto ohledu dost nepolíbený, a tak bych se rád zeptal.
Pokud zvolím jako klíčové slovo např.: Zelené propisky a propisky zdarma
Co se stane, když někdo bude vyhledávat třeba jen “zelené propisky” ? Ukáže se můj web jako relevantní, když mám klíčové slovo “zelené propisky a propisky zdarma”? Nebo seznam či google můj web nabídne jen těm co napíší celé klíčové slovo “zelené propisky a propisky zdarma” a naopak mě nezobrazí těm co hledjaí třeba jen “propisky zdarma” ?
Snad to není zmatečné, ale docela si tím lámu hlavu, jestli to nechat takhle v kuse nebo třeba vytvořit jednu stránku s klíčovým slovem “zelené propisky” a pak například příspěvek s klíč. slovem “propisky zdarma” a budu tak mít jistotu, že se tam návštěvníci dostanou v obou případech.
Díky Petr 🙂
Zdravím, chci se zeptat, nainstaloval jsem nyní yoast a všiml jsem si, že na jednotlivou stránku vypisuji jen jedno klíčové slovo, přitom v all in one jich mohu vypsat více…Na jedné stránce nabízím více služeb které považuji za důležité, ale nechci pro ně dělat jednotlivé stránky. Nevšiml jsem si nějaké možnosti vypisovat více klíčových slov k jednotlivé stránce ? Nebo vypisování více keywords je už pase ? Díky za odpověď
Ahoj Filipe,
ano Yoast plugin razí směr pouze jednoho focus keyword. Kolonka pro keywords je tedy pro to nejdůležitější klíčové slovo. Samozřejmě v článku a Description můžeš cílit na více KW a vyhledávače budou indexovat Tvojí stránku i na jiné KW než jen focus. Mrkni na oficiální zprávu Yoastu zde. Víc info kolem toho najdeš, když si dáš do googlu vyhledat “focus keyword”.
Dobrý den, Martine,
nainstaloval jsem plugin Yoast, ale nemám tam tak rozšířenou češtinu jako vidím ve vašich screenech v tomto článku. Nevíte čím to bude? Češtinu tam mám pouze omezenou. Teprve se učím vše co se týče SEO nastavovat a čeština by bodla.
Díky Marek 🙂
Marku, díky za dotaz. Máš český prostředí ve wordpressu? Pošli mi případně maila, pořešíme 🙂
Moc pěkný článek, děkuji 🙂
Díky, Fando! Držím palce, ať Ti SEO přivede hodně návštěvníků 🙂
Hezký den, děkuji za článek. Mohu se zeptat, kde se nastavuje v pluginu čeština? WP mám v českém prostředí, ale plugin je v angličtině a nepřišla jsem na to, kde se dá jazyk změnit. Přitom češtinu v adresáři obsahuje. Děkuji. Petra