Jsme v druhém týdnu s projektem JakDoKanady.cz, tak se pojďme podívat, čemu jsme dali prioritu a na čem jsme popracovali. Další tipy a doporučení, jak rozebíhat online projekt.
Aktualizace Listopad 2015: JakDoKanady po roce provozu – Jak na raketový růst
Hlavní cíl jsem stanovil, dostat se co nejrychleji na nějaké pozice do vyhledávačů. Weby rozhodně stavím na originální obsahu, který je pro čtenáře užitečný. Web jsme museli rychle naplnit nějaký obsahem a udělat první vlnu linkbuildingu. Druhý týden už byl složitější na rozdělování práce a hlídání úkolů, takže jsme pracovali se sdíleným dokumentem Google Sheet.
Druhý týden krok po kroku
Vytvoření sdíleného dokumentu v cloudu pro evidenci
Všimněte si také záložek na spodní liště v obrázku.
Každý můj online projekt má vlastní Google Sheet, kde zaznamenávám důležité údaje, vepisuji úkoly (What to Do), eviduji LinkBuilding, shromažďuji myšlenky, vedu statistiky návštěvnosti, atd.
Google Dokumenty mají tu výhodu, že pracují v cloudovém prostředí, připojíte se k nim jednoduše „přes email“ a sdílíte je s více uživateli. Pro projekt, kde pracuje více lidí je to perfektní nástroj.
Google Docs je zdarma. Doporučuji také aplikaci Google Drive (ať máte přímo složku v počítači).
Pro zájemce: Článek se srovnáním nejvíce používaných cloudových systémů (Dropbox, Google Drive, One Drive).
Nahrání základního obsahu webu
Napsali jsme 2 kvalitní články o Kanadě
Protože jsme zrovna v tomto týdnu odesílali balík do Čech, napsali jsme rovnou k tomu článek – Jak posílat balík z Kanady do Čech, abyste nemuseli platit clo. Takové články jsou nejlepší – píšete z vlastní zkušenosti, průzkum situace musíte udělat, abyste samo ušetřili a pak to jen přípíšete a poskytnete druhým, aby nemuseli „ztrácet čas“ hledáním jako vy 🙂
Druhý článek budete milovat! Detailně totiž rozepisuje, jak probíhá vízová žádost v programu Zažijte Kanadu. Informace jsou aktuální pro rok 2015.
Vytvořili jsme dalších 17 rychlých článků
Měli jsme poměrně dobrou výhodu, že už jsme o Kanadě blogovali dříve. Měli jsme i dost dobré fotky a zajímavá natočená videa. Z největších kanadských atrakcí jsem tak vytvořil vždy jeden příspěvek a vložil základní info. Velmi stručné, jednoduché. Přidal odkaz, kde zájemce může najít více informací. Těchto stránek jsem vytvořil více jak 15. Jejich cílem bylo pouze naplnit web. I přes stručnost se nám podařilo u některých dosáhnout zajímavých pozicích. Např. v článku o kanadském festivalu Shambhala (takový menší Burning Man) jsme nyní na 3.místě na Seznam.cz
Příspěvků máme nyní celkem 19. Devatenáct článků pro start online projektu je více než dost. Samozřejmě si uvědomuji, že kvantita nepřehluší kvalitu (zvláště u tohoto projektu), nicméně každý z článků má něco do sebe.
Stáhnul jsem plugin s aktuální předpovědí o počasí (WP Cloudy) a postupně budeme vytvářet stránky s místy v Kanadě a reporty o počasí.
Základní LinkBuilding – Budování kvalitních odkazů
Ano, slyšel jsem to milionkrát – registrace do katalogů dnes nemá smysl. Po přečtení řady zahraničních SEO článků (pokud chcete dělat SEO, pak studujte články v angličtině, české články nedosahují takových kvalit) a na základě mých vlastních experimentů jdu strategií registrace do cca 25 katalogů. Tyto katalogy jsem si vyselektoval a mají poměrně vysoké ranky. Jedná se vždy o vložení odkazu zdarma bez zpětného linku.
Vytvořili jsme několik variant titulku, popisu stránky a klíčových slov. jedná se o 3-5 variant, které následní měníte s minimálními korekcemi. Cílem je 100% neduplikovat obsah. Tato registrace do katalogů zabere 60-90 minut.
Protože jsme o zážitcích a zkušenostech již psali na svých osobních blozích, do článků jsme nyní přidali odkaz na náš nový web JakDoKanady.cz.
Hodnocení druhého týdne
Online projekt JakDoKanady.cz je myslím ready, aby byl vypuštěn na veřejnost. Osobně nemám rád několika měsíční ladění
Online projekt JakDoKanady.cz je Ready 2 GO
Návštěvnost v počtu víceméně jednotek máme. Aniž by byl kvalitní obsah začínáme sbírat Facebook Like, ale ta hlavní Facebook aktivita přijde v dalších týdnech.
Klíčová slova vyhodily celkem zajímavý výsledek z Google Analytics. Pár dotazů směřovalo právě na článek s počtovým a posílání balíku z Kanady.
Zkusil jsem zpětně dohledat např. „počasí canada bc“ a máme 2.místo na Seznam.cz. Lepší než hedvabnastezka 🙂
Samozřejmě zatím chytáme pozice na Seznam („working holiday kanada“ 8.místo, „pracovní prázdniny kanada“ 5.místo, „jak do kanady“ 4.místo). Na Google si musíme počkat pár týdnů více. Vše je ale rozehrané dobře a těším se na další týden.
Pokud si nechcete nechat ujít zákulisní informace, odebírejte newsletter Digitálních Nomádů.
Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.