Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
JAK VYDĚLÁVAT ONLINE

Staré tajemství úspěchu: Dej a bude Ti dáno

by Martin Rosulek / Sobota, 21 března 2015 / Published in Myšlenky, Recenze knih
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Kniha Dej a bude Ti dáno mi dala velkou spoustu myšlenek. V dnešním světě je poměrně obtížné přemýšlet způsobem “dávej a nemysli přitom protislužbu nebo peníze”. Velmi poutavě psaná kniha, která v krátkém příběhu popisuje nejdůležitější zákony a kroky k transformaci přemýšlení na vlnu nezištného dávání. Jednoznačná Go-Getter kniha, která vám dá inspiraci na několik týdnů.

Kniha The Go-Giver Dej a bude Ti dáno

Obsah

  1. Kniha The Go-Giver Dej a bude Ti dáno
  2. Řekli o knize Dej a bude Ti dáno
  3. Moje výpisky z knihy – co mě zaujalo
  4. Zákon Hodnoty – První zákon
    1. Prodávání hotdogů jako nezapomenutelná událost
    2. Jaký je rozdíl mezi špatnou, dobrou a skvělou restaurací?
    3. Jak na tom ale vydělat peníze?
  5. Zákon vyrovnání – Druhý zákon
  6. Zákon vlivu – Třetí zákon
  7. Zákon Upřímnosti – Čtvrtý zákon
  8. Zákon přijímání – Pátý zákon
    1. Samozřejmě nelze donekonečna vydechovat.
  9. Závěrečná myšlenka knihy Dej a bude Ti dáno

Dej a bude ti dáno

  • Název knihy: Dej a bude ti dáno
  • Podnadpis knihy: Malý příběh o velké myšlence
  • Počet stran: 131
  • Autoři: Bob Burg a John David Mann

Většina lidí se jen zasmějš, když slyší, že tajemstvím úspěchu je dávání… Většina ale také není ani zdaleka tak úspěšná, jak by si přála.

Bob Burg a John David Mann

Řekli o knize Dej a bude Ti dáno

Dej a bude ti dáno má vše, co má podle mne správná kniha mít. Přečtěte si ji od začátku do konce.

Michael E. Gerber, autor knihy Podnikatelský mýtus

Tahle úřasný kniha výborně ilustruje principy přispívání, hojnosti, alužby a úspěchu.

Stephen M. R. Covey, autor knihy Důvěra

Milá připomínka toho, že svět je plný bohatství a odměny pro toho, kdo jedná štědře.

Lois P. Frankel, autorka knihy See Jana Lead a Hodný holky nikdy nedostanou přidáno

Většina lidí nemá dost odvahy na to, aby si tuto knihu koupila, natož aby se řídila a opravdu ji používala. Ale vy ano. A jsem si jist tím, že za to budete vděční.

Seth Godin, autor knihy The Linchpin

Těchto pět principů vám pomůže dosáhnout cíle a naplnit vaše sny!

Brian Tracy, autor knihy The Psychology of Achievement

Tato kniha naprosto naplňuje význam rčení “Velké věci se dávají v malém balení”.

Tom Hopkins, autor knihy Umění prodávat

Moje výpisky z knihy – co mě zaujalo

nomadi-dej-a-bude-ti-dano

Většina lidí přemýšlí stejným způsobem, jako by říkali krbu: “Nejdřív mě zahřej, a já pak do tebe přihodím pár polen.” Nebo řeknou bance: “Dejte mi úrok z mých peněz, a já pak na účet nějaké vložím.” A ani jedno z toho samozřejmě nefunguje.

Většina z nás vyrůstá v přesvědčení, že svět je místem plným omezení a nikoli místem plným nevyčerpatelných pokladů. Svět je místem soutěžení a ne místem spolupráce.

Dívejte se na svět, kde je člověk člověku vlkem, a vždycky najdete nějakého většího vlka, který si vás bude chtít dát k večeři.

Říkám těmto Pěti zákonům Obchodní tajemství nikoli proto, aby je nikdo neodhalil, ale z opačného důvodu. Říkám jim Obchodní tajemství proto, aby je lidé odhalili, aby je hledali. Tím jim dodají hodnotu.

To slovo Tajemství. Původní význam toho slova bylo něco cenného – něco protříděného, zváženého a odloženého stranou kvůli své zvláštní hodnotě.

Zákon Hodnoty – První zákon

Tvoji skutečnou hodnotu určuje to, o kolik víc dáváš, oproti tomu, kolik za to dostaneš zaplaceno.

Prodávání hotdogů jako nezapomenutelná událost

…po pravdě těď vlastní půl tuctu restaurací. A taky komerční nemovitosti v hodnotě několika set milionů dolarů. A všechno to začalo jedním stánkem s hot dogy.

Nebyly to hot dogy, ale člověk, který hot dogy prodával, co vysloužilo mladíkovi takovou popularitu. Nikoli jídlo, ale zážitek z jídla. Ernesto udělal z prodávání hot dogů nezapomenutelnou událost.

Vždycky si dobře pamatoval jména dětí. A pamatoval si také jejich narozeniny. A jejich oblíbenou barvu a jejich oblíbené komiksové hrdiny a jména jejich nejlepších přátel. Ukázalo se, že Ernesto si dokáže zapamatovat zájmy dospělých stejně jako zájmy dětí.

Každý je rád, když ho někdo ocení, a to je zlaté pravidlo obchodu.

A proto lidé obchodují s lidmi, které znají, které mají rádi a kterým věří, a doporučují je dalším.

Jaký je rozdíl mezi špatnou, dobrou a skvělou restaurací?

Špatná restaurace se snaží poskytovat takové jídlo a služby, ab kvalitou a kvantitou tak akorát odpovídaly vydaným penězům. Dobrá restaurace se snaží ze peníze, které dostane, dávat to nejlepší. Ale skvělá restaurace se snaží překonat všechny představy. Jejím cílem je poskytovat lepší a kvalitnější jídlo a služby, než se dá za peníze koupit.

Tvoji skutečnou hodnotu určuje to, o kolik víc dáváš, oproti tomu, kolik za to dostaneš zaplaceno.

Jak na tom ale vydělat peníze?

Dá se na tom ale vydělat?

To není špatná otázka. Je to skvělá otázka. Ale je to špatná první otázka. Namíří vás špatným směrem.

První otázka by měla znít. Slouží to k něčemu? Má to pro ostatní hodnotu?

Pokud je odpověď “ano”, potom můžete pokračovat a ptát se: “Dá se na tom vydělat?”

Jinými slovy, překonej očekávání lidí a on ti zaplatí ještě víc.

Ale smyslem není to, aby lidé platili víc, jde o to dávat víc. Dávejte, dávejte, dávejte. Proč? Protože chcete. Není to strategie, je to životní styl. A až tak začnete žít, pak se začnou dít velmi, velmi výnosné věci.

Zákon vyrovnání – Druhý zákon

Tvůj příjem je určován tím, kolika lidem posloužíš, a tím, jak dobře jim posloužíš.

Tvoje odměna je přímo úměrná tomu, kolika životů se dotkneš.

Lidé, kteří dělají tak užitečnou a ušlechtilou práci – jako třeba učitelé – nikdy nedostávají, kolik by si zasloužili. Vždycky mi přišlo, že to je jaksi náhodné. Ale teď vím, že to není otázka hodnoty práce těchto lidí. Je to otázka jejich vlivu.

Pokud chcete být úspěšnější, musíte najít způsob, jak posloužit více lidem.

Existují tři univerzální důvody, proč pracujeme.

  • Přežít – naplnit základní životní potřeby.
  • Ušetřit – překročit základní potřeby a rozvíjet svůj život.
  • Sloužit – přispět něčím světu kolem sebe.

Zákon vlivu – Třetí zákon

Tvůj vliv je určován tím, jak moc stavíš zájmy druhých lidí před ty své.

Když lidé říkají “win-win”, většinou tím maskují to, že počítají, kolik bodů kdo dostal. Ujišťujeme se, že všichni jsme na tom stějně, že z toho někdo nevyšel lépe.

Fifty-Fifty. Já jsem poškrábal záda tobě, teď mi něco dlužíš. Když zakládáte své vztahy – obchodní i všechny ostatní – na tom, kdo komu co dluží, nedá se mluvit o přátelství. Takový člověk je spíš věřitelem.

Dávejte pozor na toho druhého. Dávejte pozor na jeho zájmy. Zapoměňte na fifty-fifty. Fifty-fifty znamená prohru. Vyhrát se dá jedině na sto procent.

Když se lidí zeptáte, co vytváří vliv, jak vám asi odpoví?

Nejčastěji uslyšíte zřejmě: “Peníze, postavení, možná nějaké výjimečné úspěšné činy.”

Nic z toho však nevytváří vliv – to vše z vlivu vzniká.

A co tedy vytváří vliv?

Upřednostňování zájmu druhých lidí!

Ti, kdo dávají, jsou přitežliví. A proto funguje Zákon Vlivu. Protože Vás přitahuje.

Zákon Upřímnosti – Čtvrtý zákon

Nejcennější dar, který můžete nabídnout, jste vy sami.

…v ten den jsem se něco naučila. Když jsem říkala, že strávit celý život jako matka, manželka a hospodyně je k ničemu, mýlila jsem se. Za všechna ta léta jsem se přece jen něčemu naučila. Naučila jsem se být přítelská. Naučila jsem se starat o druhé. Naučila jsem se jak pomoci druhým k tomu, aby se cítili dobře. A to je, přátelé, něco, co trh potřebuje – co vždy potřeboval a vždy potřebovat bude.

Pamatujte, ať už máte jaké chcete vzdělání, dovednosti, ať už se pohybujete v jakékoli oblasti, tím nejcennějším a nejdůležitějším, co máte, jste vy sami.

Dosažení jakéhokoli cíle tvoří z 10 procent specifické schopnosti nebo technické dovednosti – maximálně z 10 procent. Těch dalších 90 procent, to jsou lidské dovednosti.

A co je základem lidských dovedností? Mít rád lidi? Starat se o lidi? Umět dobře naslouchat? To všechno vám může pomoct, ale není to základ. Základ je to, kým jste. Všechno začíná u vás.

Zákon přijímání – Pátý zákon

Klíčem k efektivnímu dávání je být neustále otevřený přijímání.

“Dobří lidé dávají a nemyslí na to, co dostanou. Ale vy myslíte celou dobu jen na braní, nemůžete si pomoct. Což pravděpodobně znamená, že asi nejste moc dobrý člověk…tak proč si s tím vůbec dělat hlavu? Všechny ty řeči o dávání znějí báječně – a někomu asi fungují. Lidem, jako jsem já, možná, nebo Nicole, nebo Ernesto. Ale vám ne. Vy prostě takový nejste. Je to tak?”

Joe si povzdech: “Tak nějak,” připustil.

Chtěl bych, abyste kvůli mně něco vyzkoušel. Budu počítat do třiceti a vy budete po celou dobu vydechovat. Nic jiného, jen budete bez přestávky vydechovat.

Joe při “12” zalapal po dechu.

Samozřejmě nelze donekonečna vydechovat.

Samozřejmě, že to nelze. Nemůžete donekonečna vydechovat, ať už k tomu máte sebelepší důvod. A to i přestože bylo lékařsky dokázáno, že vydechovat je zdravější než vdechovat.

Co kdybych vám řekl, že je lepší, když se vám srdce uvolňuje, než když se vám stahuje? Kdyby se jen otvíralo a nezavíralo. Zkusil byste něco takového – docílit toho, aby se více otevíralo a méně zavíralo, protože to je “lepší/výhodnější/zdravější”?

Je to směšné, nebo ne? Stejně tak je směšná tradiční nesmyslná moudrojst, kterou do nás do všech odmalička vtloukají.

Není lepší dávat než brát. Je šílené zkoušet jen dávat a nic nepříjmat. Když vám někdo dává dar, co vám dává právo odmítnou jej – odmítnout druhému jejich práva dávat? Přijímání je přirozeným výsledkem dávání.

Vlna se musí převalit, než se vrátí, stejně jako se vám musí srdce stáhnout, aby se zase uvolnilo.

Každé dávání se může uskutečnost, protože je zároveň přijímáno.

V této chvíli, všude na světě, vdechují lidé kyslík a vydechují kysličník uhličitý. Stejně tak je tomu u všech zvířat. A ve své chvíli milioardy rostlinných organismů dělají přesný opak – vdechují kysličník uhličitý a vydechují kyslík. Dávají nám to, co přijímáme a přijímají to, co jim dáváme my.

Ve skutečnosti se každé dávání může uskutečnit jedině proto, že je zároveň také přijímáním.

Takže tajemství úspěchu je dávat, dávat, dávat. Tajemství dostávání je dávání. A tajemství dávání je otevřít se přijímání.

Závěrečná myšlenka knihy Dej a bude Ti dáno

Nejde o to, co děláš. Nejde o to, co dokážeš. Jde o to, jaký jsi.

kniha-dejabudetidano

Martin Rosulek

Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: byznys, podcast, podnikání, recenze, recenze knih, recenze knihy, úspěch

What you can read next

Když cestovatelé tráví Vánoce v zahraničí
Svět kolem nás se mění, rady ale bohužel ne
Časová sleva a jak ji využít v náš prospěch

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Průvodce pro práci na dálku

Členskou sekci jsem vytvořil pro všechny, kteří chtějí pracovat na dálku. Najdete zde praktické rady a konkrétní postupy, co za práci lze dělat, jak najít prvního platící klienta, jak efektivně pracovat s marketingem a co vše udělat, abyste mohli vydělávat peníze online každý měsíc.

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Sleduj nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Práce na dálku z domova

Členská sekce pro práci na dálku

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • práce v Japonsku

    Práce v Japonsku

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2023. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Myšlenky

Staré tajemství úspěchu: Dej a bude Ti dáno

10 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Manage services Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek