Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
JAK VYDĚLÁVAT ONLINE

13 způsobů, jak vydělávat na internetu copywritingem

by Martin Rosulek / Pondělí, 25 srpna 2014 / Published in Práce na dálku
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Jak vydělávat peníze copywritingem, tedy psaním textů na zakázku? Tipy a doporučení pro začínající blogery a pisálky. Kde hledat zakázky a jak najít klienty?

Co je copywriting

Obsah

  1. Co je copywriting
    1. Špatný copywriting
    2. Správný copywriting
    3. Jak překonat blok a začít psát
  2. Živnostenský list pro copywritery
  3. Kde hledat zakázky pro copywritery
  4. Copywriting: Prodávejte texty pěti způsoby
  5. Stovkomat
  6. Jak získat další klienty a zakázky

Copywriting je tvůrčí činnost, při které vznikají čtivé a poutavé texty. Často tyto texty směřují ke koupi určitých produktů či služeb, avšak nemusí to být pravidlem. Člověk, který píše texty na zakázku a pro peníze se nazývá copywriter.
Copywriting, ač tomu překlad spíše napovídá, není o tom, kopírovat cizí texty či je přepisovat. Copywriting je více tvůrčí prací, jde spíše o sesbírání vhodných zdrojů a sesumarizování vlastních závěrů.

Špatný copywriting

Bohužel někteří autoři se nazývají copywritery a jediná jejich činnst je přepisování vzniklých článků jinými slovy – sem tam zkopírují odstavec, sem tam přehází nějaká slova, aby to nevypadalo tak okatě. Tento styl copywritingu vzniká z podnětu vytvořit co nejrychleji (a co nejlevněji) nějaký obsah pro vyhledávače, vytvořit texty s klíčovými slovy, aby vyhledávač web dobře indexoval, ale co se stane ve chvíli, kdy článek čte skutečný člověk (nikoli robot vyhledávač), na to už se nemyslí.

Správný copywriting

Copywriting by měl být více o psaní nových témat, nových pohledů, netradičních a alternativních. Samozřejmě je nutné reagovat na aktuální témata a věnovat se klíčovým slovům, která jsou vyhledávaná, avšak lze to učinit kreativním způsobem než jen strojovým přepisováním již vzniklých textů. Copywriter by měl být jakýmsi vynálzcem textů či kreativním inovátorem textů.
Jednoduše řečeno copywriteři píší texty za peníze. A je už pouze na nich a na zadavatelích práce, jak moc kreativně toto psaní vezmou do své ruky.

  • Píšete rádi? Víte, že kromě zakázek si můžete vydělávat také blogováním?!
  • Láká vás obsah, ale vidíte větší smysl ve videích? Zkuste článek Jak vydělávat peníze na YouTube?

Jak překonat blok a začít psát

Video, kde sdílím techniku pro copywritery, kteří mají před sebou prázdný dokument a stále jim nepřicházejí správná slova. Jak přimět tělo a mozek, aby jsme začali sypat písmenka z rukávu?

Živnostenský list pro copywritery

Pokud se mluví o copywritingu, většinou se používá ve spojení s živnostníky na volné noze. Není ale pravda, že pro každý copywriting musíte mít živnostenské oprávnění. Řekl bych, že je lepší mít živnostenský list, protože pak se vám pole působnosti v copywritingu rozšíří. Jinými slovy s živnostenským listem získáte více zakázek a bude schopni lépe reagovat na poptávky, cenotvorbu, atd. Je to zkrátka více flexibilní.

Avšak i bez živnostenského listu se můžete věnovat copywritingu. Pamatujte však, že byste měli mít uzavřenou smlouvu se zadavatelem, neboť se jedná o váš příjem (píšete za peníze).

V případě, že copywriting děláte bez nároku na finanční honorář, není nutné mít ani živnostenský list, ani jinou smlouvu.

Kde hledat zakázky pro copywritery

Dnes existuje řada specializovaných portálů, které sdružují inzerenty a copywritery. Pro copywritery jsou to perfektní místa, kde by měli šířit svůj profil a zajímat se o aktuální poptávky. Doporučuji být aktivní a projít si několik portálů. Nabídka je různorodá. Některé portály fungují více jako aukce, jiné spíše jako “ber nebo nech ležet” či funguje forma diskuze. Registrace je opět většinou zdarma, nemáte tedy co ztratit.

Pokud chcete konečně začít psát texty pro peníze, níže máte portály, které vás spojí s lidmi a ti vám za vaše texty zaplatí.

Mrkněte se na jednotlivé portály a získejte přehled, po čem je aktuální poptávka copywritingu.

Copywriting: Prodávejte texty pěti způsoby

Copywriting patří k jedněm z největším portálů, které sdružují inzerenty a copywritery (případně blogery). Aktuální poptávky po copywriterech najdete na copywriting.cz.

Výhody spolupráce:

  • Vyděláváte peníze psaním textů.
  • Sami si určite cenu, za jakou chcete psát.
  • Prodávat můžete i hotové texty (to, co máte v šuplíku).
  • Pokud máte vlastní blog, můžete prodávat i reklamní plochy.
  • Lze psát guestblogging a zvýšit si reputaci.
  • Registrace zdarma.

Pro výplatu (a některé funkce systému) je nutné si zřídit živnostenský list (stačí živnost volná) či se stát OSVČ.

REGISTROVAT NA COPYWRITING

Stovkomat

Stovkomat je portál s mikrozakázky, na kterém existuje také kategorie pro copywriting a psaní textů. Jako copywriter se zde zaregistrujete, vyplníte profil a vyplníte Job (práci), kterou jste ochotni nabídnout. V případě copywritingu to je popis toho, o čem chcete psát, co jste ochotni zpracovat, jaké máte zkušenosti a za jakou cenu normostrany píšete.

Výhody spolupráce

  • Psaní textu na zakázku
  • Určíte si cenu za 1 NS
  • Registrace zdarma
REGISTROVAT NA STOVKOMAT

Jak získat další klienty a zakázky

Článek byl vzhledem k rozsahu rozdělen na 2 díly. Druhý díl a další způsoby vydělávání online pro copywritery najdete v odkazu níže.

Přejít na další způsoby výdělku pro copywritery >>

Martin Rosulek

Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: blogování, copywriter, copywriting, digitální nomád, freelancer, internet, na volné noze, online, peníze

What you can read next

Jaký byl rok 2019: Co jsem dokázal v podnikání a kam cestoval?
minimalismus
Minimalismus v práci, cestování i životě
Diginomáduju na cestě z Calgary do Vancouveru

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Průvodce pro práci na dálku

Členskou sekci jsem vytvořil pro všechny, kteří chtějí pracovat na dálku. Najdete zde praktické rady a konkrétní postupy, co za práci lze dělat, jak najít prvního platící klienta, jak efektivně pracovat s marketingem a co vše udělat, abyste mohli vydělávat peníze online každý měsíc.

Nejnovější články na blogu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

  • Jižní Itálie za 10 dní: Neapol, Pompeje, Vesuv, Amalfi pobřeží, Matera, Bari

  • recenze wedos website

    Jak vytvořit webové stránky na pár kliknutí s Wedos WebSite

  • ukončení změna nový začátek

    Konec je prý nový začátek. To je ale lež!

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Sleduj nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Práce na dálku z domova

Členská sekce pro práci na dálku

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

  • Jižní Itálie za 10 dní: Neapol, Pompeje, Vesuv, Amalfi pobřeží, Matera, Bari

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2021. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Práce na dálku

13 způsobů, jak vydělávat na internetu copywritingem

4 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Manage services Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek