
Velká otázka pro všechny podnikatele, volnonožce, digitální nomády i příznivce práce na dálku. Jak moc do hloubky konkrétního tématu je dobré jít. Jinými slovy, jak moc se specializovat. Pokud podnikám, jak moc zúžit svoji práci, co všechno dělat a co už nedělat. Jak širokou oblast zvolit, které se budu v podnikání věnovat.
Je to srozumitelné takto? Zkusme pár příkladů.
Vznikla obrovská kategorie prací Online marketing.
Stačí se dnes ale prezentovat jako online marketér?
Pokud dělám online marketing, dělám do každého trochu. Pravděpodobně ale nemám čas se naučit všechny marketingové kanály do hloubky. Mám se tedy zaměřit a specializovat na konkrétní oblast?
A tady přichází ty otázky, jak moc hluboko mám jít. Mám zvolit např. Facebook marketing? Anebo ještě více specializace, mám zvolit Facebook marketing jen pro autosalóny?
Vhodná úroveň hloubky podnikání
S Denisou Drbohlavovou si ve video povídám právě o hloubce a specializaci na konkrétní oblasti v podnikání. Rozebíráme možnosti specializace v souvislosti s uplatněním na trhu práce. Sdílíme své zkušenosti a dáváme tipy, jak najít vhodnou úroveň hloubky podnikání či práce obecně.
Rozpor specializace a multipotencialismu
Jsem velkým příznivcem multipotencialismu. Současně chci upozornit, že specializace, o které mluvíme ve videu je posunutá na trochu jinou úroveň. Stále můžeš být multipotencialistou a současně volit velkou hloubku činností své práce či podnikání. Multipotencialismus ti v konečném důsledku pomůže vést kreativní linku mezi tvými činnostmi (i když jsou hluboké či specializované).
Co je dobré také vědět
Video vzniklo jako Live Stream ve Facebook skupině Nomádský mastermind. Pokud Tě zaujalo, neváhej se k nám přidat.
Aktualizováno