Digitální nomádi spojili práci na dálku a cestování v nový životní styl

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investování
  • Podcast
  • Blog
  • Kontakt
JAK VYDĚLÁVAT ONLINE

To nejlepší z konference Finnovate Europe 2018

by Martin Rosulek / Neděle, 25 března 2018 / Published in Investice, Kryptoměny
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram

Finnovate Europe 2018 pro mě znamenala hodně. Byla to konference, kvůli které jsem se předčasně vrátil z Thajska do Evropy. Tahle konference měla zahájit moji další etapu, kterou jsem si mlhavě kreslil na začátku roku. Ponořit se do inovativních technologií, blockchainu, kryptoměn a fintechu. Čmuchat, slídit, koukat, networkovat, ale hlavně – být u toho!

Chci být u toho, protože mě tenhle svět neuvěřitelně fascinuje a jsem přesvědčen, že právě dnes se odehrává část obrovské revoluce, podobná té, kterou způsobil Internet.

Vidím v kryptoměnách investiční potenciál, ale proto jsem na tuhle konferenci nejel. Fintech a disrupce monetárního systému není jen o kryptoměnách. Finnovate v Londýně byl především o byznysu, který se dělá na úrovni start-upů a investičních skupin. Tahle kombinace je v posledních letech nejsilnější, co se týče revolučních výsledků. A tohle mě na tom láká.

6 bodů z Finnovate, které Tě nenechají v klidu

Obsah

  1. 6 bodů z Finnovate, které Tě nenechají v klidu
  2. Krypto a ICO studie
  3. Prsten Kerv – odteď můžeš platit bez karty
  4. Velké značky začnou prodávat to, co byste nečekali
    1. Nový marketing finančních služeb
  5. Jak to vypadalo na Finnovate 2018 v Londýně
  6. Fintech mění pravidla hry: Jakou mají banky budoucnost?
  7. Revoluce je nevyhnutelná. Je to otázka času.
  8. Jsou kryptoměny touto revolucí ve finančním světě
    1. Investiční potenciál v kryptoměnách
  1. Coinmarketcap ma větší návštěvnost než Wall Street Journal.
  2. Kryptoměnová burza Coinbase má více uživatelů než akciový broker Charles Schwab.
  3. Decentralizovaný web můžeme očekávat nejdříve za 3 roky.
  4. Pokud neplatíš za produkt, jsi produktem ty nebo tvoje data. V originále: If you dont pay for a product. You are the product!!
  5. Revoluce se nestane v přímém přenosu. Rozhodně není předvídatelná.
  6. Banky se stávají technologickými firmami.

Krypto a ICO studie

Přednáška od kluků z Autonomous Next byla perfektní a rozhodně se podívej na jejich web. Najdeš tam také skvělé studie o kryptoměnách a ICO projektech.

Prsten Kerv – odteď můžeš platit bez karty

Vynález platebních karet byl skvělý a ještě lepší bylo, když vymysleli, abychom jen kartu přiložili na termínál a nemuseli ji vkládat dovnitř terminálu. Dnes už existují prsteny, se kterými pípnete na jakémkoli platebním terminálu, který bere bezkontaktní platební karty.

Ale co když prsten ztratíte, jak je ošetřena bezpečnost? Otisky prstů (biometrická identifikace půjde kupředu) to jen začíná. Podívejte se na Kerv prsteny sami.

Pak se začnete ptát, kam tohle všechno jednou povede?

Z kovových peněž uděláme papírové bankovky, pak přejdeme na plastické platební karty. A dnes už platíme prstýnkem? Když jsme se zeptali Kervu, kam to půjde dál, odpověděli ve smyslu, že tato doba dává lidem možnosti. Každý nechce mít platební kartu a každý nebude chtít nosit prsten a platit s ním. To je v pořádku. Ale někdo takový se najde. A pro tuto skupinu vznikl Kerv.

Zanedlouho přijdou platby skrze hodinky. A to je jen další z mnoha způsobů, jak budeme moci platit.

Společnost Visa nedávno představila možnost platit (např. za Starbucks kafe nebo McDonalds) skrze automobil.

Velké značky začnou prodávat to, co byste nečekali

Nastává disrupce tradičních finančních společností.

Amazon, který původně prodával elektronické knihy, dnes nabízí také založení běžného bankovního účtu.

Google sice ještě nenasadil do svého byznysu vlastní platební řešení, ale pokud to udělá, bude velmi silný. A pravděpodobně to udělá.

U Apple se očekává těžší rozlet kvůli uzavřené komunitě, ale už nyní jsou náznaky, že společnost opouští svůj tradiční byznys (PC, smartphone) a začíná vydělávat na datech. Jedna z predikcí je, že Apple bude (také pomocí Smart Homes) regulovat výdej energií ve vaší domácnosti. A také např. “podepisovat” vaše smlouvy s dodavateli energií.

O společnosti Ant Financial se u nás příliš nemluví, protože je stále na asijském trhu. Nedávná akvizice Moneygramu však dává signál, že chystají expanzi. Pokud přijdou do Evropy, ukrojí si slušně velký kousek finančního trhu.

Facebook má jednu z nejlepších pozic pro P2P (peer-to-peer) platby. Implementace se očekává v rámci Messangeru, podobně jak to udělal WeChat. Pokud někdo zahájí krypto do mainstreamu, tady je horký adept.

Výše zmíněné společnosti jsou jen příkladem toho, jak se velké společnosti postupně posouvají na trh finančních služeb. Nechtějí se však stát bankou. Banka musí mít licenci a musí především držet značný deposit peněz. Díky technologiích (P2P, blockchain, atd.) ale již není nutnost držet deposit. PayPal byl pravděpodobně poslední inovační společností, která se stala bankou (PayPal skutečně má bankovní licenci).

Nový marketing finančních služeb

Jedna z nejlepších přednášek na Finnovate Europe byla From Uber to Oval. Vyslechli jsme si neuvěřitelný příběh jedné zaměstkankyně, která začínala v Uberu jako jedna z prvních. Rodiče se jí nechápavě ptali, proč jde pracovat do taxi společnosti? Nedávalo jim to smysl, přestože od ní stále slyšeli, že Uber není taxi společnost a že to nemůžou srovnávat.

Stále chceme přepravit z místa A na místo B, to je pravda. Rozdíl není ve výsledku (tj. často produktu či službě). Rozdíl je v tzv. Delivery (způsob doručení), a to Uber změnil.

Ještě jednou. Problém je Delivery. Jak se dostaneme ke klientovi a jak ho oslovíme. Jak mu produkt nebo službu dodáme.

Finanční služby aktuálně směřují marketing na lifestyle. Stále častěji smlouvají influencery z oblasti blogosféry, aktivně pracují s Instagramem a navazují spolupráce s těmi, kdo mají navštěvované blogy o životním stylu. Jak se ten makreting posouvá, že?

Jak to vypadalo na Finnovate 2018 v Londýně

Natočil jsem rychlý průchod Exhibition hall i jednotlivými stage, tak můžete mrknout, jak to na konferenci vypadalo. Jen je potřeba přímo ve videu pustit zvuk.

Fintech mění pravidla hry: Jakou mají banky budoucnost?

Celá konference Finnovate byla v duchu fintech inovací a disrupce bankovního světa. Ale až následující věta mi navodila myšlenky, co se tu opravdu děje.

  • Banky se přestanou soustředit na koncového klienta. Budou vytvářet tzv. back-end.
  • Fintech start-upy se budou soustředit na koncového klienta. Navážou spolupráci s bankami a bankovní službu nebo produkt jednoduše zprostředkují. To je front-end.

Téma Open Banking bylo slyšet velmi hlasitě. Je to první velký krok k tomu, aby banky umožnily navazovat tento typ spolupráce.

Více jsem o disrupci bankovního systému napsal v článku: Fintech mění pravidla hry: Jakou mají banky budoucnost?

Revoluce je nevyhnutelná. Je to otázka času.

Hudební průmysl prožíval v posledních letech velké trable. Nahrávací studia křičely, že Internet umožnil kradení nahrávek a absolutně nejsou respektovaná autorská práva.

Pamatujete na Napster? Udělal doslova díru do světa a umožnil stahování a sdílení souborů. Už jste si nemuseli kupovat hudební CD za 500 Kč. Stáhli jste si ho za 5 minut.

Bylo to nelegální a Napster zavřeli.

Tím ale nikdo hudební průmysl nezachránil!

Je to srozumitelné?

Přišly další společnosti, které pokračovaly.

Po čase to bylo Spotify, které vymyslelo způsob distribuce (vzpomeň na Delivery), jež je legální a zároveň dostupná pro uživatele. A současně akceptovatelná ze strany nahrávacích studií.

Jsou kryptoměny touto revolucí ve finančním světě

Finnovate se úzce nevěnoval tématům kryptoměn, přesto bylo několikrát slyšet, že kryptoměny jsou na pořadu dne i u Evropské unie a řady bankovních rad národních států. Panuje shoda, že je třeba regulovat kryptoměnový trh, aby mohl získat větší část svých uživatelů a rozšířit se (tak jako se v minulosti šířily různé druhy peněz, tedy transakčních prostředků).

Přestože Bitcoin existuje od roku 2009, jsme i nyní v roce 2018 ve velmi ranném stádiu. To bylo zmíněno i na konferenci Crypto Investor Show v Londýně, ze které jsem si oblíbil citát:

We are at day one, minute one of blockchain.

Na přednáškách, které se věnovaly budoucnosti a technologií budoucnosti se mluvilo také o možnostech, co by se stalo, kdyby např. Facebook zavedl svoji vlastní kryptoměnu. U uzavřeného systému Apple by to možná bylo pravděpodobnější. Jakýkoli věrnostní program (např. sbírání leteckých mílí, vždyť AirAsia zamýšlí vydání své vlastní kryptoměny) může poměrně lehce přeskočit na tokeny a odměnit své klienty díky token ekonomice. O tokenizaci ale později.

Investiční potenciál v kryptoměnách

Kryptoměny jsou dnes nejčastěji spojovány s investičním potenciálem. Od konce roku 2017, kdy hodnota Bitcoinu spadla z téměř 20 tisíc USD na méně jak 10 tisíc USD, jsou kryptoměny některými zatracovány, jinými oslavovány.

Martin Rosulek

Martin Rosulek je digitální nomád, který spojil podnikání na internetu s cestováním. Začínal jako backpacker a první velké zkušenosti nasbíral při ročním pobytu v Austrálii, odkud cestoval do Jihovýchodní Asie. V Kanadě strávil rok na Working Holiday a následovala několikaměsíční cesta do Centrální a Jižní Ameriky. Od té doby pracuje na dálku, nezávisle cestuje, investuje, přednáší a konzultuje. Životní přístup minimalismu, budování finanční svobody a vnitřního klidu je pro Martina esencí života.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Email
  • Messenger
  • WhatsApp
  • Telegram
Tagged under: bitcoin, facebook, fintech, google, ICO, Karel Fillner, konference, kryptoměny, londýn, Uber

What you can read next

119 vět z knihy Akciové investice od Daniele Gladiše
česká investiční konference 2019
Jaká byla Česká investiční konference 2019
konspirační teorie bitcoin
4 konspirační teorie o původu i budoucnosti Bitcoinu

Martin Rosulek, zakladatel portálu

Cestuji a podnikám na volné noze. Objevuji životní styl digitálního nomádství, zakládám webové projekty, věnuji se affiliate marketingu, SEO a podcastům.

Od roku 2011 cestuji po světě, většinu měsíců trávím v zahraničí, ale vždy se rád vracím do Čech. Strávil jsem rok v Austrálii, Kanadě, řadu měsíců ve Střední a Jižní Americe, Maroku a stále se vracím do Jihovýchodní Asie.

Průvodce pro práci na dálku

Členskou sekci jsem vytvořil pro všechny, kteří chtějí pracovat na dálku. Najdete zde praktické rady a konkrétní postupy, co za práci lze dělat, jak najít prvního platící klienta, jak efektivně pracovat s marketingem a co vše udělat, abyste mohli vydělávat peníze online každý měsíc.

Nejnovější články na blogu

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

  • Cashflow Summer 2022: Biohacking otevírá dveře do budoucnosti

  • Jižní Itálie za 10 dní: Neapol, Pompeje, Vesuv, Amalfi pobřeží, Matera, Bari

Kniha Digitální nomád

Průvodce, jak cestovat po světě a pracovat odkudkoli.

Detail knihy a e-booku

Rubriky

  • Cestování
  • Práce na dálku
  • Investice
  • Myšlenky
  • Recenze knih
  • Inspirace
  • Videa

Sleduj nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Práce na dálku z domova

Členská sekce pro práci na dálku

Práce na dálku

  • Nápady na podnikání
  • Jak vytvořit web ve WordPressu
  • Multipotenciální jedinci
  • Gallup test: Test silných stránek
  • Nejlepší free fotobanky zdarma
  • Cestovní pojištění a koronavirus Covid-19

Jak vydělávat peníze online

  • Jak vydělat peníze na internetu
  • Jak vydělávat peníze na Instagramu
  • Jak vydělat peníze na YouTube
  • Jak uspět na sociální síti TikTok
  • Jak vydělat peníze blogem
  • Jak vytvořit e-shop zdarma

Investice a myšlenky

  • Ekonomická krize Covid-19
  • Do čeho investovat peníze?
  • Jak získat pasivní příjem
  • Investovat do Bitcoinu anebo ne?
  • Investování do nemovitostí
  • Recenze P2P investování s 17% p.a.

Obecné informace

  • Kdo je Martin Rosulek
  • Newsletter zdarma
  • Kniha Digitální nomád
  • Obchodní podmínky
  • Ochrana osobních údajů
  • Kontakt

Nejnovější články na blogu

  • working holiday v Japonsku

    Working Holiday v Japonsku

  • chaincamp bitcoin konference 2022

    Report a myšlenky z Chaincampu 2022: BTC konference uprostřed medvědího trhu

  • nomadfest bansko 2022

    Bansko NomadFest: Setkání digitálních nomádů v Bulharsku

Martin Rosulek, zakladatel portálu DigitalniNomadstvi.cz

Portál DigitalniNomadstvi.cz jsem založil v touze objevovat životní styl cestovaní a práce na dálku. Digitální nomádství je fenoménem 21. století, avšak má také negativní stránky.

Rád sdílím své zkušenosti, poznatky a myšlenky v oblasti podnikání, copywritingu, SEO, obsahové strategie pro webové portály, sociálních sítí, inovací a budoucích trendů.

Snažím se o životní přístup minimalismu, pracuji s finančním plánem, investuji, razím myšlenku finanční svobody a pasivního příjmu.

  • GET SOCIAL

© 2011 - 2023. Všechna práva vyhrazena.

TOP
Investice

To nejlepší z konference Finnovate Europe 2018

7 min
Share via
  • WhatsApp
  • Telegram
Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení soubory cookies. Souhlas s těmito cookies nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Manage services Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit nastavení
{title} {title} {title}
Sdílejte tento článek